По чорному і білому

Концерт “По чорному і білому” із циклу “Браво, Маестро””

ДУЕТ ПІАНІСТІВ - Лауреат міжнародних конкурсів Антоній Брожек та Пьотр Очковський (Польща)

В програмі Л.Бетховен, П.Чайковський, І.Дунаєвський

Польсько-українські музичні інспірації

Дороги польської і української музики протягом історії пересікалися однаково часто, як історія обох народів. Про це свідчать прізвища багатьох польських композиторів і музикантів на чолі з Каролєм Шимановським, які народилися на українській землі. Але також присутність українських пісень і танців у польській музиці, її велика популярність в салонах і на концертних естрадах України від віку XIX до теперішніх часів. Всі ці елементи знаходять своє втілення в програмі концертів під заголовком «Польсько-українські музичні інспірації».

Особливим доказом взаємопроникнення польської і української музичної культури є постать Юліуша Зарембського, в творчості якого таку важливу роль відіграють елементи українського музичного фольклору. В цьому немає нічого дивного, оскільки він стикався з ним безпосередньо протягом свого короткого життя в родинному Житомирі та околицях міста. Зарембський навчався у Відні, Петербурзі і Веймарі. Був відомим в Європі піаністом-віртуозом і видатним педагогом, професором консерваторії у Брюсселі. Паризька преса в 1880 році писала: «Шопен помер - хай живе Зарембський!» На жаль п'ять років потому подоланий туберкульозом Юліуш Зарембський помирає у віці 31 років. Перервалася блискуча композиторська і виконавська кар'єра улюбленого і видатного учня Ференца Ліста, морок забуття на довгі роки покрив більшість його мистецького спадку. Тим часом музика Зарембського сягала далеко поза свою епоху, свідчивши про те, що її творець був напевно найцікавішою індивідуальністю серед польських композиторів другої половини XIX століття.

В селі Курилівка на Поділлі в 1860 році народився Ігнацій Ян Падеревський - один з найвидатніших польських піаністів, слава якого обійшла всю земну кулю. Він був не тільки визначним виконавцем класичної і романтичної музики, але також обдарованим композитором. Першим в історії польської музики використав у своєму Татранському Альбомі танці і пісні гуралів – ті самі, які пізніше надихнули Кароля Шимановського.

Твори Зарембського і Падеревського звучатимуть поряд з музикою інших відомих польських композиторів: М.К. Огінського, Ф. Шопена, С. Монюшко, С. Нєвядомського.

Українські пісні і танці були досконально відомі і навіть модними в Польщі XІХ століття. Це доводить незвичайна тодішня популярність „Козака” Станіслава Монюшко – основоположника польської національної опери, а також великої кількості пісень.

М.К.Огінський як один з перших польських композиторів писав невеликі інструментальні твори, в основі яких лежали національні польські танці. Своєю творчістю він підготував грунт для майбутніх великих танцювальних поем Шопена. Його музика мала величезну популярність у всій Європі, а також і на території України. Твори Огінського з‘являлися накладом у київських видавництвах уже в другій половині ХІХ століття.

Варіації D-dur - єдина композиція на чотири руки Фридеріка Шопена, є одночасно оригінальним прикладом зацікавлення польського композитора іноземним фольклором. Темою послужила італійська народна мелодія зі збірки відомого ірландського поета і колекціонера Томаса Мора. Цей юнацький твір Шопена було недавно повернено до музичного життя. Рукопис, віднайдений після ІІ Світової війни у поганому стані, в 1965 році був відтворений і виданий професором Яном Екером.

АНТОНІЙ БРОЖЕК – народився в Катовіце. Від моменту початку науки гри на фортепіано в музичній школі до отримання диплому Музичної Академії у м. Катовіце в 1972 році навчався під керівництвом професора Владислави Маркевич. Удосконалювала свою піаністичну майстерність в Royal Northern College of Music у Манчестері в класі професора Ришарда Бакста, а потім в Консерваторії імені П. Чайковського в класі професора Зінаїди Ігнатьєвої. Він є лауреатом міжнародних фортепіанних конкурсів у Будапешті та Москві. Антоній Брожек – професор Музичної Академії у м. Катовіце. Виступав у Польщі та за кордоном як соліст і камераліст з оркестрами та багатьма видатними артистами. Він зробив численні записи на радіо та телебаченні (між іншим фортепіанні сонати С. Прокоф´єва для BBC). Має в своєму художньому доробку компакт-диски з фортепіанною, камерною та вокальною музикою. З 1978 року постійно запрошується на Міжнародні майстер-класи в Польщі та за кордоном (Німеччина, Голландія) як викладач з камерного ансамблю.

ПЬОТР ОЧКОВСЬКИЙ - історик і популяризатор музики, піаніст. Навчався в Кракові: історії музики в Ягеллонському університеті та фортепіано під керівництвом професора Марії Огільбянки (учениці Альфреда Корто і Генріка Штомпкі). Друкувався у краківський пресі та національних періодичних виданнях: Ruch Muzyczny, Poradnik Muzyczny i Kwartalnik ISME. Автор телепрограм для польського телебачення і польського радіо Катовіце. Один із засновників і протягом двох каденцій президент Товариства імені І.Я. Падеревського в Катовіце, а також член і співпрацівник Архіву Падеревского в у Швейцарії. Плодами його роботи в Швейцарії була каталогізація зібрання нот і музичних рукописів архіву, а також віднайдення і запис невідомих пісень польського композитора Генріка Опєньського. Є редактором шерегу опублікованих книг з історії польської музичної культури кінця XIX - початку XX століття, а також методики гри на фортепіано. Протягом багатьох років він співпрацював з відомою польською піаністкою Галиною Черни-Стефанською. Як музичний редактор брав участь у підготовці запису всіх ноктюрнів та мазурок Шопена і вибраних композицій І.Я. Падеревського, зроблених піаністкою для японської фірми Pony Canyon. Він також двічі був асистентом на майстер-класах піаністки на Міжнародних фортепіанних курсах в Душніках. Як ведучий і піаніст-камераліст брав участь у камерних концертах видатних польських і зарубіжних виконавців по всій Польщі. Він також виступає у фортепіанному дуеті з піаністкою Катажиною Жешутек. Він є автором численних проектів популяризації музики, таких як "Мала академія музики", "Музичні ранки у Райцув", "Польсько-німецькі музичні інспірації" та ін Ведучий музичних освітніх програм для дітей у багатьох шльонських містах, у тому числі в Горношльонському центрі культури в Катовіце. Він є співавтором і директором Фестивалю Баха в Глівіцах.

Програма:

І відділення

Станіслав Нєвядомський (1857-1936)

Балада на тему пісні «Козак» Станіслава Монюшко

Міхал Клеофас Огінський (1765-1833)

Полонез G – dur на три руки

Полонез G – dur на чотири руки

Фридерік Шопен (1810-1849)

- Варіації D-dur на тему пісні T. Moore'a з італійських народних мелодій

Ігнацій Ян Падеревський (1860-1941)

- Татранський Альбом ор. 12 (№ 1 Allegro con brio, № 2 Andantino, № 3 Allegro con moto, № 4 Allegro maestoso, № 5 Allegretto, № 6 Allegro ma non troppo)

ІІ відділення

Юліуш Зарембський (1854-1885)

Галіцийські танці op. 2 (№ 3 g-moll, № 2 d-moll)

Divertissement à la polonaise g-moll op. 12 №r 2

À travers Pologne op. 23 (№ 7 Думка, №3 Мазурка, № 5 Коломийка, № 6 Краковяк)

Polonaise triomphale op. 11

Качество предоставляемых услуг
(0 оценок)
Впечатления
(0 оценок)
Я рекомендую
Пока никто не рекомендует

Рецензия

Отзыв - это мнение или оценка людей, которые хотят передать опыт или впечатления другим пользователями нашего сайта с обязательной аргументацией оставленного отзыва.
 
Ваш отзыв поможет многим принять правильное решение

. Пожалуйста, используйте форму отзывов для оценок и рецензий, для вопросов и обсуждений - используйте форму комментариев, а не отзывов

Не допускается : использование ненормативной лексики, угроз или оскорблений; непосредственное сравнение с другими конкурирующими компаниями; безосновательные заявления, оскорбляющие деятельность компании и/или ее услуги; размещение ссылок на сторонние интернет-ресурсы; реклама и самореклама.

Введите email:
Ваш e-mail не будет показываться на сайте
или Авторизуйтесь , для написания отзыва
Качество предоставляемых услуг
0/12
Впечатления
0/12
Отзыв:

Загрузить фото:
Выбрать