• Головна
  • На Асфальтному заводі на Можайці розповіли, як позбудуться запаху
19:27, 12 листопада 2015 р.

На Асфальтному заводі на Можайці розповіли, як позбудуться запаху

Люди, що живуть поряд із асфальтовим заводом на Можайці жалюються на нестерпний запах бітуму, від якого нудить. Журналіст прийшов на підприємство, щоб подивитися як воно працює.

Щоб дати власну версію подій, керівництво заводу після жовтневої публікації запросило журналіста сайту “20 хвилин” на территорію підприємства. До цього вони два рази намагалися зустрітися з директором акціонерного товариства "Вінницький асфальтобетонний завод" Віктором Тромпінським, але невдало.

Обіціять, що запаху не буде

Біля центральних воріт заводу журналіста зустрів Олександр Токар, який представився директором компанії “Віндор”.

- Ви чуєте запах (бітуму. - авт.)? - питає Олександр.

- Так є слабкий,- відповідає журналіст.

- А я не відчуваю, - каже він.

Натомість директор заводу розказав як випари бітуму потрапляють у повітря і яким чином підприємство буде боротись із цим.

- Для виготовлення асфальту потрібно нагріти бітум у закритій ємності, - розповідає пан Токар. -  Якщо працівник зазівається і допустить перегрів, речовина почне випаровуватися. Утворюються бітумні гази.

Директор  “Віндору” каже, що скоро на заводі встановивлять вугільні фільтри. Тоді взгалі ніякого запаху не буде.

-  Людський фактор також постараємося виключити, встановивши автомати на прилади, - каже Токар. -  При перевищенні температури спрацює автоматичне відключення підігріву.

Скарги місцян щодо вантажівок, які створюють затори на Київській, керівництво компанії вислухало та обіцяє задовольнити. З розповіді директора «Віндор» вантажні машини в наступному році будуть виїжджати з території заводу через інший вихід.

- Згодом плануємо побудувати новий виїзд в бік вулиці Гонти, - розповідає Олександр Токар. - А через старий пускати лише легковий транспорт.

Як виготовляють асфальт на вінницькому заводі?

Асфальтний завод - це установка, яка виробляє асфальт та бетон, кілька допоміжних споруд, автопарк спецтехніки, склади та сховища. Позаду - вузол залізниці, куди прибувають вагони із сировиною для виробництва.

- У Радянському Союзі одночасно працювало п’ять установок, - розповідає пан Олександр. - А зараз лише одна. Бітум завозився у вагонах тоннами, заливався в сховища. У 90-х роках підприємство випускало 1100 тонн асфальту і бетону на добу. Зараз же виробнича потужність досягає лише 80 тонн.

Як роблять асфальт

 

Асфальт виробляють із різних матеріалів. Незмінною складовою є бітум (сировина подібна до смоли). Мінерали і домішки зберігаються у сортувальних контейнерах-дозаторах.

 

Бітум завозять на підприємство у вагонах. Але він має недостатню температуру для роботи. Щоб це виправити - його підігрівають у спеціальних ємностях до температури 150 градусі за Цельсієм.

 


Виробництво починається із змішування усіх сполук у барабані. Він обертаєтся з великою швидкістю, утворюється однорідна маса. Під пристроєм стоїть горілка, що підтримує робочу температуру - 160-170 градусів.

 

Під час виготовлення асфальту працює очисна установкаю. Його складовою є спеціальний пристрій для очищення газу від домішок -  скруббер Вентурі.

Складовою системи очистки також є великі балони - циклони. Вони влавлюють пил та важкі відходи після виробництва асфальту.

- Принцип роботи очисної установки в тому, що вона звільняє повітря від пилу та шкідливих речовин за допомогою води, - розповідає пан Олександр. - Згодом відходи осідають у каскадному відстійнику. Декілька рівнів очистки, і майже чиста рідина знову направляєтся у виробничий процес.

 

- А білий пар, який іде із труби, - каже директор компанії. - Це звичайний водяний пар. Результат реакції води із гарячою речовиною, що виходить із барабану.

 

Після виготовлення суміші, їі завантажують у спеціальний контейнер-бункер. Звідки розвантажують у вантажівки.

 

Якщо після виробництва залишається невикористанний бітум, його зливають у бак-сховище. Потім речовину можна знову застосувати для виготовлення асфальту і бетону, різних марок. У таких контейнерах температура повинна підтримуватися на рівні 150 градусів. Якщо нижче або вище - матеріал стане непридатним.

А як роблять асфальт в Штатах дивіться в передачі відомого ТВ-циклу "Як це працює":

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити

Коментарі

Оголошення
live comments feed...