Три концепта - як планують змінити схему руху авто в центрі Вінниці
Центром міста щодня їдуть тисячі машин. І з кожним роком їх стає все більше. Потрібно розширяти дороги, створювати нові місця паркування. А як планує вирішувати цю проблему влада?
- Ні для кого не секрет, що у центрі міста зараз справжній хаос, - розповідає Олександр. – Тому міський голова доручив нашому департаменту розробити концепцію влаштування автостоянок у центральній частині міста. Хоча така ситуація є і по іншим районам міста: місця скупчення людей біля ринків, вокзал, і так далі. Кілька днів тому ми тільки почали обговорення. Але в нас вже є “чернетка” концепції.
Концепт 1. Створення «карманів» у додаткових місцях
У центральній частині міста можна на пальцях перерахувати кілкість автостоянок. Це платний паркінг у Skypark, парковка за будівлею міської ради, парковка напроти апеляційного суду на вул. Визволення. Плюс - розмітка під стоянку на проїжджій частині.
Тому щоб зробити нові місця для стоянки, у департаменті архітектури планують відшукати ще «резерви». Вони будуть використовуватися для влаштування парковочних місць у вигляді «карманів».
Концепт 2. «Петлі» та оптимізація транспортного руху
У цій пропозиції передбачено влаштування додаткових шляхів із одностороннім рухом у вигляді «петель».
- Наприклад, заїжджаємо на Свердлова із одностороннім рухом, - каже архітектор Олександр Рекута. – Далі виїжджаємо частково на Соборну, а на паралельній вулиці можна поїхати в іншому напрямку.
А створення вулиць із одностороннім рухом в перспективі розвантажить центральну частину міста від засилля транспорту.
- У планах, влаштувати вулиці із одностороннім рухом навіть в тих місцях, де є й двосторонній рух, - розповідає керівник департаменту архітектури. – Це нам додає ще резерви для парковки.
Концепт 3. Регуляція режиму паркування та проїзд по терміну
- По вулиці Соборній у нас немає іншого виходу ніж встановлення паркоматів, – каже головний архітектор. – Це поки що не входить до нової концепції, але може стати порятунком від заторів у центрі та знизить рівень ускладнення руху громадського транспорту.
Паркомати автоматично збільшать контроль за правилами паркування. Бо слідкувати за місцями автостоянки будуть ще й люди. Тому, якщо водій залишить свою автівку більше сплаченого строку, то може і штраф отримати прямо на місці.
А схема паркування по «годинам» успішно показала себе в Європі. До певної години водії можуть ставити свої автівки на краю вулиць. Після можуть паркуватися тільки місцеві жителі, дома яких розташовані по тим вулицям.
- Така система давно вже діє у Кракові, - розповідає головний архітектор. – В центральній частині міста можна поставити авто, але до певного часу. А, наприклад, з шостої години на тих місцях паркуються тільки люди, які там проживають. Якщо там чуже авто, то приїде поліція і у водія будуть проблеми.
Допрацьована концепція буде винесена на обговорення комісії по оптимізації руху транспорту. Після коректування плану - громадські слухання. Як каже Олександр Рекута, такий концепт не важко впровадити вже в наступному році. На його реалізацію не потрібно великого фінансування.
Коментарі