• Главная
  • Навесні через Вінницю ходитимуть потяги з піктограмами
15:05, 8 февраля 2012 г.

Навесні через Вінницю ходитимуть потяги з піктограмами

Кожен поїзд має бути з емблемою, щоб пасажир розумів, на який сервіс він може тут розраховувати. Так готується залізниця до «Євро-2012». Що за класифікацію придумали, яких малюнків чекати на поїздах і що вони означатимуть?

Схематичні малюнки на вагонах поїздів допоможуть пасажирам зрозуміти, на який рівень сервісу розраховувати. В якому вагоні дадуть капці, де можна палити, а де ні на що, окрім чаю, не можна розраховувати. Перший маркований сервісним знаком поїзд проїде нашою (Жмеринською) ділянкою залізниці у березні.

Позначити символами потяги мали у січні. Розробили сучасну класифікацію поїздів, але над єдиним зразком піктограм ще думають. Як пояснив начальник вагонної дільниці станції Жмеринка Михайло Бурлако, загальнозрозумілі символи, якими мають позначити поїзди, треба ще узаконити.

- Постанова про це є, але кожна дільниця не може сама собі намалювати так, як захоче. Символіка буде єдиного зразка за розміром, кольором, виконана одним художником, - каже Михайло Бурлако. - У країнах Європи, наприклад, про класність потяга говорять літери під номером поїзда. І ми до Європи прагнемо. У березні стане на маршрут новий «Хюндай». От на ньому і побачите, які мають бути і будуть символи.

Нові піктограми мають з’явитися на вагонах, щоб допомогти пасажирам зрозуміти сучасну класифікацію пасажирських поїздів: що таке «Інтер сіті» чи «Інтер сіті плюс»; на що чекати у вагоні економ-, стандарт- чи бізнес-класу; чим відрізняються один від одного міський, регіональний чи нічний поїзди.

- Кожен тип поїзда матиме індивідуальну емблему (символіку) та однотипне оформлення складу. Українські піктограми розроблялися таким чином, щоб символіка була зрозуміла гостям із-за кордону, де піктограми уніфіковані, - кажуть у відомстві.

Запланували розробити піктограми для ідентифікації пасажирами типу поїзда, його категорії та видів послуг, які надаються. Піктограмами позначать клас вагона, які у ньому місця (для сидіння чи спальні). Символи мають показувати, де є місця для пасажирів з дітьми, котрий вагон - ресторан, котрий – бар, котрий – з купе для пасажирів-інвалідів. Ще – чи є кондиціювання повітря та послуги WiFi-інтернету.

- Всі ці символи ще треба узаконити, - каже Михайло Бурлако. - Щоб не було, як з прапорами. Логотипи залізниці з державним прапором зобов’язали знати, тому що прапор означає, що це - територія держави. Як у міжнародному поїзді вагони можуть бути територією держави, наприклад? Так само - у літаку. На судні - ще зрозуміло. А на поїзді такого не повинно бути.

Як пояснили у прес-службі Мінінфраструктури, кожен потяг буде з емблемою чи символом, що говоритиме про однотипне оформлення складу. Тобто весь поїзд – з вагонами одного типу. Піктограмами позначать місця для сидіння і клас вагона (І, ІІ, ІІІ — для денних поїздів), спальні місця і категорію вагона (СВ, купе, плацкарт — для нічних поїздів), місця для пасажирів з дітьми (у приміських електричках), заборону паління, вагон з місцями для перевезення велосипедів. А правила перевезень доповнять переліком обов’язків провідників-стюардів швидкісних потягів.

Залізничники не приховують, що ці зміни розраховані перш за все на інтуристів, які приїдуть до нас на «Євро-2012». Вінничани ж потреби у символах на вагонах не бачать.

- Коли купуєш квиток, то вже знаєш, на які послуги можеш розраховувати в плацкарті, купе, СВ фірмового чи звичайного поїзда. Про це розповідають касири, - каже пасажир швидкісної електрички, вінничанин Володимир. - Може, і є сенс позначати в електричках місця для пасажирів з дітьми, інвалідів. Але спочатку їх треба обладнати для цього, а потім уже клеїти таблички. Найбільше мене дивують плани залізниці щодо вагонів для перевезення велосипедів. У наших електричках такий «вагон» – це тамбур.
Поїдемо залізницею з Wi-Fi і капцями
З 2012 почала діяти єврокласифікація потягів. Про рівень сервісу говорять назви:
«Економ»
Комплект постільної білизни і рушників. Чай, кава – за бажанням.
«Стандарт»
Додатково до «економ» є капці для кожного пасажира. В купе – розетка 220V.
«Бізнес»
До «стандарт» є телевізор, Wi-Fi. У нічних поїздах – умивальник, можливість керування кондиціонуванням і опаленням. У вартість квитка входять санітарно-гігієнічний набір (салфетки, гребінець, ріжок і салфетки для взуття, зубна щітка і паста, мило), набір харчування, набір преси.
На поЇздах будуть літери, які означатимуть:
Р - регіональний поїзд
Швидкість 50 кілометрів на годину. Вагони ІІ класу з рівнем сервісу «стандарт», ІІІ класу – «економ».
П - приміський поїзд
Це нинішні електрички.
М - міський поїзд
Міський відрізняється від електрички фіксованою кількістю місць для сидіння. Приклад: столична міська електричка.
Класифікація денних поїздів
ІС+ - Інтер сіті плюс
Середня швидкість 90 кілометрів на годину з мінімумом зупинок.
Вагони І класу: в ряду по чотири м’яких сидіння, які ширші за звичайні з відкидною спинкою. Рівень сервісу – «бізнес».
Вагони ІІ класу: крісла по п’ять в ряду з відкидною спинкою на два положення (сидячи, напівлежачи). Рівень сервісу – «бізнес» чи «стандарт».
Приклад: саме такими будуть потяги «Хюндай», які почнуть курсувати між Києвом, Донецьком, Львовом та Харковом навесні цього року.
ІС - Інтер сіті
Швидкість 80 кілометрів на годину.
Вагони І класу з рівнем сервісу «бізнес».
Вагони ІІ класу з рівнем сервісу «стандарт».
Можливі включення у склад поїзда вагонів ІІІ класу (з жорсткими сидіннями по п’ять в ряду).
Прикладу такого поїзда ще нема: до теперішніх треба додавати вагони першого класу і підвищувати рівень сервісу.
РЕ - Регіональний експрес
Швидкість 70 кілометрів на годину.
Вагони ІІ класу з рівнем сервісу «стандарт» та вагони ІІІ класу з рівнем сервісу «економ». Можливе додавання вагонів І класу.
Класифікація нічних поїздів
НЕ - Нічний експрес
Може бути міжнародним, регіональним і місцевим. Швидкість 70 кілометрів на годину.
Вагони спальні з тримісними купе і рівнем сервісу «бізнес».
Є вагони СВ (рівень сервісу «бізнес») та купе (рівень сервісу «стандарт»).
НС - Нічний скорий
Може бути регіональним і місцевим. Швидкість 50 кілометрів на годину. Вагони СВ, купе, плацкарт.
НП - Нічний пасажирський
Може бути регіональним і місцевим. Швидкість до 50 кілометрів на годину. Вагони купе, плацкарт, можливі включення СВ.

Если вы заметили ошибку, выделите необходимый текст и нажмите Ctrl+Enter, чтобы сообщить об этом редакции
0,0
Оцените первым
Авторизируйтесь, чтобы оценить
Авторизируйтесь, чтобы оценить
Объявления
live comments feed...