• Головна
  • Зігнуті колеса, травми та забої: хто буде винним у ДТП на велодоріжці?
15:19, 29 березня 2016 р.

Зігнуті колеса, травми та забої: хто буде винним у ДТП на велодоріжці?

Велосезон розпочався. Це означає, що пішоходам на велодоріжках знову будуть заважати велосипедисти. Чи можна вважати доріжку для двоколісних проїжджою частиною та хто понесе відповідальність у випадку вело-ДТП?
Велоактивіст Володимир Ковтун проїхався вінницькими велодоріжками з камерою на шоломі. Де-не-де йому перегороджували дорогу пішоходи, які не вважали за потрібне поступатися місцем та дивувалися, коли той робив їм зауваження.
- Найбільш “злачні” місця, де перехожі заважають руху велосипедистів - проспект Юності та доріжка на вулиці Пирогова, - каже Володимир. - Іноді роблю зауваження, а іноді ні, бо боюся нагрубити.

Відкриті переломи та зламаний велик: хто буде правий?

Візьмемо вигадану, але цілком можливу ситуацію: на велодоріжці велосипедист наїхав на маму з коляскою. Дитина отримала легку травму, велосипедист - численні забої, мама - відкритий перелом руки. Хто буде винний у цій ситуації та понесе відповідальність?

Зігнуті колеса, травми та забої: хто буде винним у ДТП на велодоріжці?, фото-1

У такій ситуації допоміг розбиратися керівник розвитку велосипедної інфраструктури міської ради у Вінниці Олег Крупський.

- У випадку ДТП на велодоріжці юридично буде правий велосипедист, - говорить Олег. - Якщо поруч є облаштований тротуар, то винний буде пішохід. У випадку, якщо велосипедист травмувався чи пошкодив двоколісного, він може стверджувати, що перехожий перешкоджав його руху або навіть, що той зумисне на нього напав. Й пішохід понесе адміністративне покарання. Але якщо ж травм зазнав перехожий, він може викликати поліцію та написати заяву на велосипедиста. У цьому разі винного визначить суд. У більшості таких випадків справу виграє велосипедист.

У правилах дорожнього руху сказано, що пішохід може виходити на велодоріжку, тільки якщо поруч немає тротуару. Але й тоді він має рухатися, тримаючись її краю, назустріч велосипедисту.

Нерідко трапляються й вело-ДТП на тротуарі. Хто ж винний у такій ситуації?


- За правилами дорожнього руху, велосипедист віком до семи років має їхати по тротуару у супроводі дорослого, - каже Крупський. - З семи до чотирнадцяти - по тротуару, але сам. З досягненням повноліття (18 років) велосипедист зобов’язаний рухатися по проїжджій частині, тримаючись правого боку. Якщо дорослий велосипедист їде по тротуару - він порушує правила. У випадку зіткнення з пішоходом ситуація майже стовідсотково обернеться проти нього.

Велоактивіст Олександр Царевський підтвердив слова Олега. А також зазначив, що на велодоріжках, сумісних з тротуаром, буде складно визначити, хто винний у випадку ДТП. Тому краще мати на озброєнні екшн-камеру, як аналог відеореєстратора. Вона допоможе визначити порушника.
Активісти спільноти “Нічні вело-ролери” сьомого лютого організували зйомки соціального ролика про те, чому не можна ходити по велодоріжках. Було два сценарії. У першому велосипедисти роздумували, де їм краще їздити: по спеціальних доріжках чи разом з машинами, ризикуючи життям. Другий ролик став більш екстремальним - “постраждала” імпровізована дитина. Зараз ці відео змонтовані. Їх можна подивитися за посиланням.

Доріжки недосконалі

Олександр Царевський розповів, чому вінницькі велодоріжки не ідеальні.

Зігнуті колеса, травми та забої: хто буде винним у ДТП на велодоріжці?, фото-2

- Одна проблема – великий розрив у часі між затвердженням плану і початком будівництва. Яскравий приклад - доріжка на Пирогова. Коли її планували, магазинчики на зупинках були набагато меншими. Зараз вони офіційно, з усіма дозволами, збільшили свою площу, після чого на певних ділянках велодоріжку просто нікуди втулити. З появою оновленого генерального плану розвитку (з урахуванням долучення нових територій до міста) проблема має зникнути.

Інше - нестикування велодоріжок. На Келецькій між проспектами Космонавтів і Юності велодоріжка впирається у зупинку. Як велосипедисту проїхати? Таких випадків дуже багато. В нашій країні і, звісно, у Вінниці банально немає досвіду будівництва велодоріжок. Цей досвід, до речі, набувається практичним шляхом.

Загалом у Вінниці мережа велодоріжок є, але тільки у межах районів. Вони не пов’язані між собою, і на даний момент це одна з основних проблем.

У Львові, наприклад, сітка доріжок є, але там вони у більшості малюються на тротуарі . Розвивається мережа у Києві та Одесі. У останній є “траса здоров’я” - доріжка, що проходить уздовж набережної. Було б добре у Вінниці зробити щось подібне. Наприклад, у Лісопарку.

Тротуар - не місце для дорослого велосипедиста

Основні правила дорожнього руху, які мають знати велосипедисти:

- велосипедист має право керувати велосипедом, який обладнаний звуковим сигналом та світлоповертачами: спереду - білого кольору, по боках - помаранчевого, ззаду - червоного

- у темну пору доби на велосипеді має бути встановлений і ввімкнений ліхтар

- якщо велосипедна доріжка перетинає дорогу поза перехрестям, велосипедисти зобов'язані дати дорогу іншим транспортним засобам, що рухаються по дорозі

- велосипедисту забороняється рухатися по автомагістралях і дорогах для автомобілів, а також по проїжджій частині, коли поряд облаштовано велосипедну доріжку; рухатися по тротуарах і пішохідних доріжках (крім дітей до 7 років на дитячих велосипедах під наглядом дорослих).

Повний текст правил можна подивитися за посиланням: http://goo.gl/QMaF3G

- Після того, як мене не помітив один водій увечері, здаючи назад, я завжди маю на своєму велосипеді проблискові ліхтарі, - каже Царевський. - Ще стараюся накинути жилетку зі світловідбивачами.

До кінця року велодоріжок стане удвічі більше

Керівник розвитку велосипедної інфраструктури у Вінниці Олег Крупський розповів, скільки велодоріжок є у місті та скільки планують зробити протягом року.

- На сьогодні у Вінниці 19.25 кілометра велодоріжок, - каже він. - З яких понад п'ять кілометрів зробили окремо від тротуару та проїжджої частини.

За словами Крупського, протяжність велодоріжок у Вінниці до кінця року зросте у два рази. Зараз будують нову доріжку від музею-садиби ім. М. Пирогова до Гніванського шосе.

- Також мають закільцювати доріжку на Юності - це від музею Пирогова до вулиці Андрія Первозванного (колишня Стахурського). Її протяжність буде 550 метрів, - говорить Олег. - Відокремлена доріжка з'явиться на вулиці Миколи Ващука (колишня Квятека). Ще у цьому році поновлять стару та нанесуть нову розмітку для доріжок на вулицях: Брацлавській (Островського), Магістратській (Першотравнева), Київській, просп. Юності, Коцюбинського, Хмельницькому шосе та уздовж набережної Південного Бугу. Можливо, зроблять ще кілька доріжок, але це залежить від рівня фінансування та погодних умов. Загалом, планується додати ще 20 кілометрів велодоріжок.

Як розповіли у прес-службі міської ради, у бюджеті міста немає окремих галузей велодоріжок та тротуарів. Тому визначити, скільки грошей витрачено протягом року на те і на інше, проблематично. Кілька департаментів ради ведуть роботи, втілюючи у життя проекти по реконструкції міста. Наприклад, проспект Космонавтів обійшовся місту майже у 10 мільйонів гривень.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити

Коментарі

Оголошення
live comments feed...