Вінничанин придумав велосипед

На Центральному автовокзалі по колу біля перонів проїхав вкрай незвичний велосипед, - чоловік майже лежачи крутив педалями, розташованими у переднього колеса. Люди з інтересом повертали голови у напрямку руху велосипеда. Зробивши майже коло, він зупинився біля майданчику висадки пасажирів.

Кореспондент вирішив розпитати власника незвичного велосипеда, що до чого, і сфотографувати.

З’ясувалося, що це Вінницький інженер 50-річний Василь Панич, завзятий прихильник розробок велотехніки власної конструкції нестандартного типу. Він охоче погодився відповісти на низку питань.

Отже, це - конструкція двоколесного велосипеду класу «Рікамбент» («Recumbent»), або «Лигерад» «Liegerad»). Тобто педалі знаходяться у переднього колеса і крутити їх можна/треба напівлежачи, або практично лежачи.

В Україні і в Росії їх на заводах не випускають. На Заході виробляють «Рікамбенти»/«Лигеради» і проводять спортивні змагання. Особливо популярні такі моделі велосипедів у Данії, Німеччині.

Зазначимо, раніше, у 20-30 роках минулого століття велипеди такого класу приймали участь у спортивних змаганнях разом зі звичайними. Проте через суттєву більшу швидкість на довгих дистанціях шосейних гонок у порівнянні зі звичайними конструкціями участь велосипедів класу «Рікамбенти»/«Лигеради» заборонили.

2013-07-06-v5b2

- Василю Васильйовичу, яку максимальну швидкість ви досягли на своїй конструкції?

- Поки що 54км/год (кращий результат у європейської моделі 84км/год; звичайний велоспед має максимальну швидкість меншу за «Рікамбент», - порядка 50км/год - авт.). Проте ми з сином поступово поліпшуємо складові своєї кострукції.

- То ви разом з сином створили свій «Рікамбент»?

- Саме так. Він у нас в експлуатації з 2010 року. Я розробляв креслення, до речі, на комп’ютері, виконував розрахунки по міцності і надійності всіх деталей і вузлів. Син Валерій (25 років) втілював все у металі, збирав, як конструктор.

- То в чому саме «формула» переваги такої конструкції велосипеда у порівняння зі звичайною? Чого майже напівлежачи крутите педалі?

- Головне, - суттєво зменшується навантаження на хребет і руки. Тобто, це для того, щоб вони не боліли. До того ж ми зробили регулювання нахилу сидіння. Зазначу, незважаючи на те, що педалі знаходяться у переднього колеса, цепна передача йде на заднє колесо, - звичайний задній привод.

- Хтось ще створює для себе такі нестандартні конструкції?

- По України одиниці, можна порахувати по пальцях. Знаю, що в Черкасах є велосипед аналогічного класу.

- Бажаю вам і сину творчої наснаги і успіхів.

Автор
(0 оценок)
Актуальность
(0 оценок)
Изложение
(0 оценок)

Отзывы и комментарии

Написать отзыв
Написать комментарий

Отзыв - это мнение или оценка людей, которые хотят передать опыт или впечатления другим пользователями нашего сайта с обязательной аргументацией оставленного отзыва.
 
Ваш отзыв поможет многим принять правильное решение

. Пожалуйста, используйте форму отзывов для оценок и рецензий, для вопросов и обсуждений - используйте форму комментариев, а не отзывов

Не допускается: использование ненормативной лексики, угроз или оскорблений; непосредственное сравнение с другими конкурирующими компаниями; безосновательные заявления, оскорбляющие деятельность компании и/или ее услуги; размещение ссылок на сторонние интернет-ресурсы; реклама и самореклама.

Введите email:
Ваш e-mail не будет показываться на сайте
или Авторизуйтесь , для написания отзыва
Автор
0/12
Актуальность
0/12
Изложение
0/12
Отзыв:
Загрузить фото:
Выбрать

Комментарии предназначены для общения, обсуждения и выяснения интересующих вопросов. Для оценок и рецензии используйте форму отзывов