• Головна
  • Нова хвиля транспортної реформи у Вінниці: місто купить 70 одиниць транспорту, відрестраврує 40 тролейбусів та добудує нову трамвайну колію
11:31, 7 серпня 2013 р.

Нова хвиля транспортної реформи у Вінниці: місто купить 70 одиниць транспорту, відрестраврує 40 тролейбусів та добудує нову трамвайну колію

Вінниця продовжує оновлювати громадський транспорт та розвивати муніципальну мережу транспортних перевезень. Так, цьогоріч Вінниця отримала підтримку державу на впровадження задуманих проектів – на рівні Кабінету Міністрів України прийнято рішення про надання Вінниці кредитних ресурсів в сумі 150 мільйонів гривень під державні гарантії. Гроші Вінниці потрібні для добудови трамвайного кільця між Келецькою та Барським шосе і придбання 70 нових одиниць муніципального транспорту. Кредит надається під 10 % на 10 років. При цьому державний бюджет бере на себе повернення 50% тіла кредиту та половини відсотків.

– Ми відкриваємо кільцеву дорогу вулиця Келецька – Барське шосе, що значно розвантажить Хмельницьке шосе на в’їзді у місто. Плануємо у 2014 році запустити тут перший трамвай. Також за ці гроші ми закупимо 40 тролейбусів та 30 автобусів. Оскільки це великий обсяг транспорту, ми розраховуємо, що поставка триватиме до середини 2014 року. Зараз ми будемо оголошувати тендер. Зберемо всі пропозиції, які є сьогодні в Україні, й оберемо найкращі, аби забезпечити місто якісним транспортом за розумну ціну, – зауважив Вінницький міський голова Володимир Гройсман.

За словами мера, місто комплексно підходить до модернізації транспортної системи в цілому. З метою економії коштів, Вінницьке трамвайно-тролейбусне управління минулоріч спробувало самотужки провести капітальний ремонт тролейбусів.

– В зв’язку з тим, що у нас є брак коштів по модернізації чи оновленні всього рухомого складу,  найкращий варіант для нас сьогодні – капітальний ремонт тролейбусів. І сьогодні ТТУ вже вийшло на зрозумілу якість та оптимальну вартість такого ремонту. В цьому році 13 оновлених тролейбусів уже курсують відповідно графіку. Ще 15 знаходяться у цехах підприємтса. Усього цьогоріч буде відновлено 40 таких тролейбусів, раніше провели капітальний ремонт ще 20 тролейбусів – разом 60, а це майже половина із рухомого складу (усього у Вінницькому ТТУ 129 тролейбусів – авт.). Наступного року плануємо також провести капітальний ремонт ще 40 одиниць, – ділиться міський голова.

Також, за словами Володимира Гройсмана, нині у Вінниці активно ведеться робота по впровадженнюелектронних квитків.

– Зараз уже тестується обладнання різних виробників. Ми будемо шукати якісні технічні рішення, і за кілька років робота цієї системи повністю налагодиться й працюватиме «як годинник».

Як зауважив міський голова, на цьому транспортна реформа у Вінниці не завершується, а тільки розпочинається.

– Нам потрібно модернізувати весь транспорт, підвищити комфортність перевезень і знизити завантаженість на маршрутах, щоб людини не їздили в тисняві. Також потрібно впровадити електронний квиток. Окрім того буде проводитися заміна застарілих мереж та тягових підстанцій, аби вони не давали збоїв під час збільшення кількості транспорту, – окреслює перспективи мер.

За його словами, нині вносяться ідеї стосовно встановлення кондиціонерів у громадському транспорті.

– Однак важко знайти такі кондиціонери, котрі могли би нормально функціонувати саме у транспорті. Адже двері тут відчиняються часто, постійні потоки гарячого повітря швидко виведуть пристрій з ладу. Також потрібно зважати, щоб перепад температур не зашкоджував здоров’ю пасажирів. Практика ця буде вивчатися і рішення буде прийнято лише після ретельного ознайомлення з технічними параметрами потрібної якісної техніки, – пояснює міський голова.

Розглядається питання підвищення якості капітального ремонту тролейбусів, адже остання зима показала, що та фарба, якою покривали відремонтований транспорт, не здатна витримати постійної вологості, й іржа з’являється знову. Допомогти вирішити цю проблему до Вінниці прибули одеські фахівці.

– Ми запросили фахівців з Одеси, які займаються фарбуванням водних видів транспорту. Вони допоможуть ТТУ підібрати для ремонту матеріали, стійкі до агресивних умов – висока вологість, сіль. Для нас капітальний ремонт – це новинка, ми шукаємо найоптимальніші варіанти, тому певні недоліки на початку трапляються. Ці кроки є виправданими, адже ремонтуючи тролейбуси самотужки, на одній одиниці транспорту економимо більше півтора мільйона гривень. Але потрібно розуміти, що це міський транспорт, і в будь-якому випадку кожні три роки потрібно проводити поточний ремонт, – каже Володимир Гройсман.

Не зважаючи на грандіозні плани, які потребують чималих затрат, підвищення ціни на громадський транспорт у Вінниці не буде, – заспокоїв начальник КП «ВТТУ» Микола Форманюк.

– Як тільки ми дізналися про 30 нових автобусів, то одразу ж визначили пріоритетні маршрути, куди цей транспорт буде направлено. Навіть попередньо скоригували графіки руху муніципальних автобусів. Вони будуть курсувати і як муніципальні (по 1,75 грн), і в експрес-режимі (по 2,50 грн).

За словами Миколи Форманюка, нині збитки ВТТУ, за результатами першого кварталу, склали 2 мільйони гривень. Основна частина боргу – це відшкодування пільгових перевезень. У зв’язку з підвищенням вартості проїзду, дещо зросла дохідна частина підприємства, але вона не покриває усіх боргів.

Усього на базі Вінницького ТТУ нині обслуговується 131 трамвай, 129 тролейбусів та 23 автобуси. На лінію щоденно виходить 74 трамваї, 111 тролейбусів та 21 автобус. Транспорт щомісяця обслуговує 420 тисяч пасажирів.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизируйтесь, чтобы оценить
Авторизируйтесь, чтобы оценить

Коментарі

Оголошення
live comments feed...