• Головна
  • Фінансування ремонту доріг по-новому: грошей не побільшає
15:30, 11 травня 2015 р.

Фінансування ремонту доріг по-новому: грошей не побільшає

З підпорядкування Державної казначейської служби хочуть забрати розподіл видатків на ремонт та будівництво доріг і частково передати його місцевій владі. Експерти констатують, що сума, передбачена на обслуговування доріг, все одно залишиться без змін.

До 2017 року в структурі державного бюджету з'явиться фонд фінансування ремонту та будівництва автодоріг країни загального користування. Відповідне розпорядження уряду було підготовлене до програми дворівневого реформування держуправління автодорогами. Бюджетне питання — це друга фаза програми, в той час як перша, розрахована на найближчі два роки, передбачає реформування державної акціонерної компанії «Автомобільні дороги України» та передачу доріг місцевого значення на піклування територіальних громад.

Чим нова ініціатива допоможе вітчизняним дорогам, в ефірі радіостанції Голос Столиціпояснив радник міністра інфраструктури Олександр Кава.

Чим нова схема фінансування будівництва доріг буде відрізнятися від нинішньої?

— Гроші, які йдуть на автомобільні дороги, зараз надходять на спільний казначейський рахунок. І казначейство вже вирішує, скільки відправити на ремонт доріг. Спеціальний же фонд передбачає, що на окремий рахунок надходитимуть кошти від продажу бензину, тобто акцизів, податків на продаж автомобілів. І, відповідно, казначейство не буде використовувати ці гроші на інші цілі. Тобто гроші, призначені на ремонт доріг, будуть йти тільки на ремонт доріг. Адже зараз казначейство дуже часто зловживає своїм правом, і кошти для ремонту доріг, направляються на інші цілі.

Як це позначиться на кінцевому споживачеві?

— Зміниться тільки структура фінансування та адміністрування податків і зборів, які йдуть на фінансування будівництва та реконструкції доріг. Щодо збільшення доходів, то на цьому рішення Кабміну ніяк не позначиться, тобто працювати над іншими джерелами фінансування доріг ще доведеться.

Автодороги недержавного значення віддають місцевій владі. Починається децентралізація в дорожньому господарстві?

— Така децентралізація почалася ще в 2010 році, ніякого ноу-хау тут немає. Відповідні законопроекти були розроблені в 2012-2013 роках, але ці закони ще не прийняті, тому говорити про запуск реформи поки передчасно. Щодо доріг недержавного значення, то це дороги місцевого значення, які мають статус регіональних, обласних та районних — 119 000 кілометрів автодоріг з 170 000 кілометрів доріг загального користування.

Чи вистачить у місцевих рад коштів для обслуговування цих доріг?

— Якщо не буде змінено принципи фінансування доріг, то нічого не зміниться. Зараз у нас гроші, грубо кажучи, розподіляються через Київ. Якщо ж ми ці, наприклад, 10 мільярдів гривень, розподілимо частково через Київ, частково через області, то залишаться ті ж 10 мільярдів, до них нічого не додасться. Просто зміняться пріоритети по реконструкції доріг на місцях.

Нова схема допоможе?

— Сума залишиться незмінною. Просто якщо зараз Київ вирішує, в якому з двох сіл ремонтувати дороги, то в процесі реформування ця функція повинна перейти на місця, пріоритети будуть розставлені на рівнях області, району. Гроші будуть йти з центрального фонду. Реформа просто припускає, що з цих 10 мільярдів частина буде виділена на дороги державного значення, а частина буде передана на місця для доріг місцевого значення. Але сума залишиться та ж сама.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити

Коментарі

Оголошення
live comments feed...