• Головна
  • Вінниччину відвідала делегація Європейського Фонду Освіти
09:25, 24 липня 2015 р.

Вінниччину відвідала делегація Європейського Фонду Освіти

Вчора, 23 липня, Вінниччину з одноденною робочою поїздкою відвідала делегація Європейського Фонду Освіти. Зокрема, експерти міжнародної структури зустрілися з заступником голови – директором департаменту освіти і науки облдержадміністрації Ігорем Івасюком, представниками профільного департаменту і керівниками професійно-технічних закладів краю, - повідомляє Департамент інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю ОДА.

В ході зібрання обговорювалися моделі фінансування закладів освіти ПТО та системи вищої освіти (І-ІІ рівнів) в рамках реалізації проекту «PRIME».

Нагадаємо, новий закон «Про вищу освіту» ставить нові завдання перед технікумами по всій Україні. Вінниччина та Дніпропетровщина обрані пілотними регіонами, де експерти Європейського фонду освіти в рамках проекту «PRIME» вже понад вісім місяців розраховують усі можливі перспективи та ризики створення нової, проєвропейської системи профтехосвіти.

В ході зустрічі Ігор Івасюк презентував експертам мережу навчальних закладів професійно-технічної освіти Вінниччини. За його словами, вона представлена 35 державними професійно-технічними училищами, де навчають кваліфікованих працівників із 112 професій. Крім того, діє 59 закладів не державної форми власності і різного підпорядкування. Водночас Вінницький національний технічний університет, Вінницький аграрний університет і 16 вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації одночасно з наданням вищої освіти різних рівнів надають можливість отримувати робочу кваліфікацію.

Ігор Івасюк зазначив, що однією із важливих складових підвищення якості підготовки кваліфікованих робітників є міжнародна співпраця. В цьому напрямку Вінниччина має гарні напрацювання.

«Наразі реалізується угода про співпрацю між Фондом Ебергерда Шека (Німмеччина) і Вищим художнім професійно-технічним училищем № 5 м. Вінниця та Департаментом освіти і науки облдержадміністрації відносно підготовки кваліфікованих працівників будівничих професій. В рамках договору навчальному закладу надається фінансова 75 тис. євро і консультаційна допомога в створенні сучасної навчально-матеріальної бази. З 2011 року державний навчальний заклад «Барський професійний будівельний ліцей» включено до проекту «Хенкель-академія». Компанія забезпечила виготовлення технічної документації, проведення майстер-класів, технічних семінарів, ремонтних робіт. Продовжується співпраця Козятинського міжрегіонального вищого професійного училища залізничного транспорту з залізничним училищем в м.Тренчин Словаччина, з професійно-технічним училищем Естонії в рамках програми «Освіта без кордонів». На рівні Міністерства освіти Словаччини є домовленість про подальше навчання учнів Вінниччини з вищих навчальних закладах Словаччини, реалізована домовленість про проходження стажування словацьких училищах в Козятинському училищу. Також продовжується співпраця з аграрними ліцеями Франції» – повідомив Ігор Івасюк.

Заступник директора Департаменту освіти і науки, начальник управління професійної освіти, інноватики та науки Валерій Бачинський в ході зібрання розповів про реалізацію проекту PRIME у Вінницькій області.

В свою чергу, експерт Європейського Фонду Освіти Міхайл Мілованович наголосив, що методологія PRIME має на меті допомогти державним органам влади окреслити оптимальний план дій для поліпшення управління та організації системи ПТО. Однак реалізовуючи його ми побачили великі напрацювання на Вінниччині. При цьому здивувала, у доброму розумінні, така велика кількість відносин навчальних закладів краю із закордонними партнерами.

«Коли розпочали проект, думали це на кілька тижнів. Але після прийняття нового закону «Про вищу освіту» ми побачили багато відкритих питань та ризиків. Відтак, ми активно розпочали з вами працювати. Вісім місяців пройшло з початку нашої роботи. Зараз починається етап проекту, який буде присвячений фінансуванню. Адже методика «PRIME» передбачає два етапи. У ході першого проведено моніторинг ситуації у професійно-технічній освіті, а також у вишах І-ІІ рівнів акредитації. Після цього надаємо відповідну оцінку та пропонуємо шляхи подальшого розвитку» - зауважив Міхайл Мілованович.

Напрацювання мають з’явитися вже у вересні 2015 року. Результати проекту будуть направлені також і на розгляд Міносвіти.

Для довідки:

Методологія «PRIME» використовується в Європі для аналізу можливих ризиків і наслідків реформ у різних сферах, зокрема, й у галузі освіти. Робота системи передбачає чотири ключові позиції:

– визначення проблеми

— аналіз

— визначення мети

— визначення можливих шляхів вирішення.

«PRIME» - це методологія для оцінювання ймовірного впливу тих чи інших заходів в області політики. Вона базується на поетапному процесі, який дозволяє країнам провести зіставлення варіантів заходів, спрямованих на вирішення стратегічних проблем, та визначити, котрий з них міг би сприяти досягненню таких цілей у найкращий можливий спосіб.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити

Коментарі

Оголошення
live comments feed...