• Головна
  • Вінничанин судиться з тепловими мережами через люк
11:42, 8 вересня 2015 р.

Вінничанин судиться з тепловими мережами через люк

Вінничанин Андрій Нагачевський через суд вимагає з підприємства "Теплові мережі" повернути кошти за ремонт автомобіля, пошкодженого кришкою люка.

Люків на наших дорогах - як мух у Спасівку! В один з них влетів своїм автомобілем DAEWOO SENS вінничанин Андрій Нагачевський. Водій вирішив стягнути з теплокомунальників  гроші за ремонт автомобіля. Сума вийшла немала - трохи більше семи тисяч гривень. Про відшкодування моральних збитків також йдеться у позовній заяві до суду. Чи вдасться потерпілому добитися справедливості? Принаймні на перше судове засідання, призначене на понеділок 7 вересня, відповідач з ДП "Теплові мережі" не з"явився. Наступне засідання признчено на середину жовтня. А це значить, що судова епопея триватиме довго.

До аптеки не доїхав

-У той день я їхав в аптеку, - розповідає чоловік. - Перед тим дружина була у лікаря. Дома їй знов стало зле і я поїхав кпувати ліки.

Біля будинку №34 на вулиці Петра Запорожця, за словами співрозмовника, він відчув сильний удар у днище автомобіля. Зупинився і побачив, що лівим заднім колесом влетів у люк. Каже, пізніше було встановлено, що на кришці була тріщина. Саме через це під час наїзду колесом одна її половина пошкодила автомобіль.

- Можливо, я б і не став затівати тяганину із судами, бо знаю, скільки на це потрібно втратити часу і нервів, - продовжує пан Андрій. - Йти до суду вирішив після того, як порозмовляв з мешканцями згаданого будинку №34. Частина з них зібралася біля машини. Кожен, хто підходив, висловлював обурення. Бо про цей люк, як вони говорили, знають всі - і в тепломережі, і в міськвиконкомі. Люди дзвонили і в теплові мережі, і на "Цілодобову варту". Причому, робили це неодноразово.  Під час кожного наїзду кришка так гриміла, що через це не можна було заснути. Виходить, про пошкодження комунальники знали, але його не ліквідували.

Розповідь потерпілого автомобіліста це своєрідна інструкція для тих, хто може опинитися у такій само ситуації. Андрій зателефонував адвокату.  Дізнався, яка  організація обслуговує люк, це  йому підказали жителі будинку. Подзвонив у теплові мережі і повідомив про те, що сталося. Ще один дзвінок зробив у Державтоінспекцію. 

- Приїхала і міліція, і з теплових мереж, - розповідає пан Андрій. - Представник теплових мереж - Колесник Микола Миколайович сказав, що люк знаходиться на його дільниці обслуговування. Повідомив, що два дні перед цим люк оглядали, тому знали про пошкодження. Не встигли нічого зробити. Працівники ДАІ  склали адмінпротокол про притягнення пана Колесника до відповідальності за ч. 4 ст. 140 КпАП України.

До речі, пан Колесник уже отримав своє: суддя міського суду Ігор Вишар призначив йому адміністративне стягнення у вигляді штрафу на користь держави у сумі 850 грн.

На експертизу в НДЕКЦ

Експертизу пошкоджень автомобіля Андрій Нагачевський робив у Науково-дослідному експертно-криміналістичному центрі (НДКЦ) МВС. Експертиза обійшлася йому у 562 гривні з копійками. Завдану матеріальну шкоду експерти оцінили на загальну суму 7164 гривні 80 копійок. У названу суму входить вартість деталей і запчастин та ремонту.

Пошкодженими виявилися глушник і резонатор, паливний бак та балка. З цього можна зробити висновок - металеві люки б'ють не слабо!

- Якщо я скажу, що не переживав за все, що сталося, то це буде неправда, - говорить Андрій Нагачевський. - Ці переживання  почалися, коли зрозумів, що не зможу вчасно доставити ліки для дружини. З'ясування обставин затягнулося тоді на довгі чотири години. Дружина дійсно у той день була в лікаря, цей факт підтверджується довідкою з лікарні. Що відчуває власник авто, коли бачить пошкоджену машину, це може зрозуміти тільки той, хто опинявся в такій ситуації. Навіть подряпина на кузові вже викликає роздратування, а тут одразу цілий "букет" пошкоджень.  Та й зневажливе ставлення "тепловиків" до нас, хто сплачує кошти за їхні послуги, теж обурює. Адже частина цих грошей мала б витрачатися на ремонт таких люків, в який я в'їхав своїм автомобілем. На ділі, як бачимо, відбувається по-іншому. Не дивно, що вимагаю у позовній заяві ще й повернення моральної шкоди. Її оцінив у сім тисяч гривень. Судовий збір теж обійшовся у немалу суму -  487 грн. 20 коп. Вимагатиму повернення цих грошей, їх  довелося відірвати з сімейного бюджету.

Довідка

На дорогах Вінниці нараховується 320 люків, що належать підприємству "Вінницятеплокомуненерго". Їх огляд проводять один раз на два тижні. Але на дорогах є й інші люки. Наприклад, на невеликому відрізку шляху по вулиці Гонти - від "Кумбар" до церкви на П'ятничанах, за інформацією одного із заступників пана Розборського, нараховується 64 люки. Тільки це не люки "Вінницятеплокомуненерго", уточнюють на підприємстві. Вони належать іншим підприємствам і організаціям. Так само нема люків "тепловиків" у мікрорайоні "Поділля", бо там будинки обладнані індивідуальним опаленням. Незрозуміло, чому проектанти не винесли їх з проїжджої частини? На вулиці Першотравневій (від світлофора на повороті до цегельного заводу і до іншого світлофора - до спуску до обласного ДАІ), люки розташовані так, що їх не можна обминути, інакше доведеться виїжджати на проїжджу частину і створювати аварійну ситуацію. Проектували одні, відповідаюльність за їх утримання покладено на інших. Тому справделиво виникає запитання: чому нема відповідальності проектувальників за створення аварійних ситуацій через люки на дорогах?

Проблеми з люками не існує

В.о. начальника комунального підприємства "Вінницятеплокомуненерго"  Олег Розборський під час зустрічі з журналістом RIA не приховував здивування від того, в чому ми бачимо проблему.

- Проблеми з люками нашого підприємства у Віннниці не існує, - зазначив співрозмовник. - На дорогах є ще люки "Водоканалу", підприємств зв`язку. За час моєї понад 20-річної роботи у системі теплоконенерго відомо тільки два випадки пошкодження автомобілів, що сталося через те, що був відкритий люк. Відкритих люків на проїжджій частині доріг ви ніде не побачите. Якщо трапляється пошкоджена кришка або тарабанить, телефонуйте за номером 15-60, це пришвидшить усунення недоліків.

Чому цього не було зробюлено на згаданій вулиці Петра Запорожця, 34, співрозмовник, чомусь, не уточнив.

- Якщо у суді буде доведено, що це наша вина, зрозуміло. повернемо кошти за пошкоджений автомобіль, - говорить Олег Розборський. - По-іншому виплатити гроші не маємо права, тому доведеться чекати рішення суду.

На запитання журналіста, чи з'являтимуться на суд відповідачі, співрозмовник відповів однозначно "Так!". Втім, на перше засідання, як уже згадувалося, ніхто з комунальників не прийшов.

Всі кришки люків на проїжджих частинах металеві, уточнив пан Розборський. Однак і вони не витримують навантаження транспорту. Бо на дорогах багато великовагових автомобілів та ще й перевищують допустимі норми вантажу. А люки залишилися ті, що й раніше. Тільки вартість змінилася. За одну штуку треба заплатити 1,5 тисячі гривень. На думку пана Розборського, неправильно проектувати теплові мережі під проїжджими частинами доріг. Тому при першій нагоді під час заміни мереж їх виносять в інше місце. Замість люків тепер ставлять теплові камери, у яких значно менший діаметр.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизируйтесь, чтобы оценить
Авторизируйтесь, чтобы оценить

Коментарі

Оголошення
live comments feed...