• Головна
  • Київський міст міцніший, ніж він виглядає. А виглядає він погано
10:55, 9 березня 2016 р.

Київський міст міцніший, ніж він виглядає. А виглядає він погано

Реконструкція. Київському мосту вже понад 50 років. І досі не було капітального ремонту. А кожного дня ним їздять багатотонні вантажівки і тролейбуси. Скільки ще років міст витримає без ремонту?

У редакцію звернувся водій вантажівки та говорив про поганий стан Київського міста: при переїзді він починає “тремтіти”. Журналісти RIA вирішили з’ясувати, що з мостом на Чорновола зараз?  

На дорожньому покритті видно багато “латок” асфальту. Коли проїжджають багатотонні вантажівки, то перехожі можуть відчути це “тремтіння”. І щоб зменшити навантаження, були встановлені обмежуючі знаки.

Так, по центру можна їхати автівкам до 2,5 тонни, тоді як по боках - до 10 тонн. Але не швидше, ніж 40 кілометрів на годину. На жаль, водії нерідко ігнорують запобіжні заходи і “летять” цією переправою через

Південний Буг. Невтішні спостереження з’явилися після огляду моста “знизу”: деякі опори пошкоджені, видно “оголену” арматуру, на якій залишилося небагато цементу, метал ржавіє.

Київський міст міцніший, ніж він виглядає. А виглядає він погано, фото-1

Найбільше занепокоєння викликала основа однієї з опор мосту, яка на третину висить у повітрі. А що кажуть спеціалісти по мостах?

Потрібна спеціальна перевірка

Щоб перевірити версію з аварійністю моста, ми звернулись до приватної компанії “Вінницьке мостобудівельне управління №4”. Голова управління Володимир Ковтун розповів, що питання капітального ремонту піднімалося вже неодноразово. Але це важко вирішити без достатнього фінансування. Щоб визначити, який ремонт потрібен - треба провести експертизу, багато спеціальних перевірок.

- Проект реконструкції був розроблений десь років десять тому групою у Вінницькому технічному університеті, - каже голова управління. - За ним потрібно повністю перекрити міст, змінити дорожнє покриття, посилити опорну конструкцію. І ще хотіли прокласти каналізаційну трубу по цих балках на П’ятничани. На той час вартість ремонту була 30 мільйонів гривень. Зараз - ця сума підскочить в кілька разів.

Головний інженер вінницького “Укрдіпродору” Микола Попчук, який спроектував багато мостів на Вінниччині, спрогнозував, скільки ще простоїть Київський. - Бачив проект 10-річної давності, - каже Попчук. - Там є серйозні дефекти: проржавілі стійки балок, “гола” арматура, шматки цементу, які відвалися від балок. В такому стані міст може простояти з десяток років. А може і менше. З роками все стане набагато гірше.

Київський ніколи капітально не ремонтували. Так, тільки тротуари і дорогу “латали”. А опорні балки - ті ж самі, як і в 60-х роках, коли він ще був “новенький”.

Київський міст міцніший, ніж він виглядає. А виглядає він погано, фото-2

Журналісти запитали водіїв вантажівок. Чи є в них занепокоєння або скарги на міст?

- Та все добре, - розповідає вінницький водій Володимир. - За день багато разів проїжджаю цей міст. Єдине, що не подобається, це шви на дорожньому покритті. Авто трохи підстрибує, тому треба їхати обережно з крихким вантажем. І бачив позавчора, що його почали ремонтувати, були якісь роботи. А от шляхи на Вінниччині, мабуть, нікому не потрібні.

Без паніки.

Міст у поганому стані, але не аварійний Усі мости Вінниці знаходяться на балансі міської влади. Департамент комунального господарства та благоустрою відповідає за утримання та ремонт мостів. Як каже голова департаменту, про проблеми Київського вони знають. І будуть це вирішувати.

- Ми знаємо про іржу на опорних балках, тріщини та відколи бетону, - каже в.о. голови Департаменту Володимир Ніценко.  - І зараз спеціалісти, наукові співробітники збирають інформацію для подальшого проектування та реконструкції. Хоча міст у незадовільному стані, але він не аварійний. Тобто, закривати важливу “артерію” міста - не треба.

Отож, не створюйте паніку. За словами Ніценка, існуючий проект реконструкції, який робили в Політеху, вже застарілий. Його потрібно оновлювати, перераховувати кошторис робіт. Окрім цього, міст на Чорновола має збірну конструкцію, яка була популярна в радянські часи. Але ця схема має велику кількість вад - багато деталей створює безліч потенційно “слабких місць”. І ще з часів СРСР, на Київському так і не зробили систему, яка б зливала воду в річку.

- Минулого року ми зробили водовідводи біля сходів, як їхати з центру на Київську, - каже Володимир. - Таким чином, дощова вода більше не “б’є” по опорних балках, а зливається в річку. Звичайно, це примітивні заходи. В майбутньому буде масштабний ремонт. Але скільки це буде коштувати та коли зроблять ремонт, в.о. голови Департаменту благоустрою поки що невідомо. Ймовірна цифра - не одна сотня мільйонів гривень.

Головна проблема в тому, що місто не зможе виділити ці кошти з бюджету. Отже, потрібна участь інвесторів, держави у вирішенні проблем фінансування. Коли ремонтували мости у Вінниці? Київській міст (на вулиці Чорновола) був побудований у 1962 році. З’єднує Київську вулицю і центр міста. Потребує ремонту, збирається технічна інформація для створення проекту. Центральний міст. Здано в експлуатацію в жовтні 1955 року.

У 2014 році капітально відремонтували дорожне покриття. Старогородський міст. Побудований в 60-х роках 20 століття. У 2008 році міська влада виділила два мільйони гривень, щоб відремонтувати опорні конструкції, “підлатати” проїжджу частину, тротуари і арки. До цього його не ремонтували.

Зруйновані мости в Україні за три роки:

2013 Квітень. На Буковині обвалився міст, який з’єднував Хмельницьку та Чернівецьку області. Конструкціям було понад 60 років, не ремонтували. Одна з опор просто відвалилася. Обійшлося без постраждалих. Липень. У Василівці (Запорізька область) обрушився пішохідний міст. Він обвалився, коли по ньому переходили десять школярів.На щастя, всі живі.

2014 Квітень. На Миколаївщині, в селі Новотимофіївка, вантажівки зруйнували понтонний міст. Дев’ять машин перевозили бетонні блоки, і конструкції не витримали такого навантаження. Серпень. У Києві на вулиці Електриків обвалився міст, по якому намагалася проїхати вантажівка. Водій авто зачепив одну з опор переходу. У результаті - міст розвалився, перекрив дорогу. Водій залишився живий.

2015 Лютий. У Кривому Розі обрушився міст, який з’єднував два мікрорайони міста. Спочатку обвалилися перила, після - тротуари, а проїжджа частина покрилася тріщинами. Цей міст признали аварійним у 2012 році. Жовтень. На Одещині обвалився міст, який з’єднує Молдову з Україною. Один з прольотів - провалився в річку Дністер. Через це міжнародну дорогу “Одеса - Рені” закрили на невизначений час.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити

Коментарі

Оголошення
live comments feed...