09:01, 21 грудня 2012 р.
Проїзд в трамваях і тролейбусах подорожчає до 1,5 гривень у травні
У мерії погодили підвищення тарифів на проїзд в електротранспорті та муніципальних автобусах з травня наступного року за умови, що фінансовий стан ТТУ погіршуватиметься і ситуація з держбюджетом не покращиться
Підвищити не можна залишити. 20 грудня виконком міськради розглянув питання про підвищення тарифів в комунальному електротранспорті. Трамвайно-тролейбусне управління просило мерію підвищити вартість проїду в трамваях та тролейбусах до 1,5 гривень, а в автобусах – до 1,75 гривень з першого лютого 2013 року. Натомість отримало “відкоша”. Принаймні поки що.
Виконком погодив зростання тарифу на перевезення з першого травня 2013 з можливістю подальшої “пролонгації” цього терміну. Тобто наступний раз мерія повернеться до цього питання у квітні.
Словом, якщо за наступні п’ять місяців стан Трамвайно-тролейбусного управління погіршуватиметься, а в державному бюджеті не передбачать додаткові видатки для галузі та не змінять підхід до компенсації витрат за перевезення пільгових категорій громадян, вінничани, так само як і мешканці Житомиру, Запоріжжя, Києву, Донецьку, Дніпропетровську, Одеси, Львову та Тернополю, їздитимуть в трамваях та тролейбусах за 1,5.
Якщо ж, якимось дивом, за результатами першого кварталу до державного бюджету внесуть зміни, або, наприклад, запровадять адресну допомогу для пільговиків, які сьогодні мають право їздити в громадському транспорті безкоштовно, тариф залишиться незмінним.
Таке рішення в мерії називають компромісним. Адже з одного боку – завдяки цьому ТТУ не потрібно ще раз отримувати погодження з Кабміну. До слова, три профільні міністерства ще торік надали дозвіл на підвищення тарифу. Термін дії цих дозволів спливав 23 грудня. Тобто якби виконком просто відхилив прохання підприємства - тому потрібно було б заново.
Ціна питання – 80 мільйонів гривень, які може довестись компенсувати трамвайно-тролейбусному управління з міського бюджету, якщо не зміниться ситуація на рівні держави. Це переважно компенсації по перевезенню пільгових категорій громадян. До речі, сьогодні держава компенсує 30% цих витрат.
Загалом, на перше січня 2013 року збитки ТТУ складуть 1,5 мільйони гривень. Торік ця сума складала триста тисяч.
Схоже транспортна реформа не дуже допомогла підприємству. За словами начальника підприємства Володимира Бугайчука, ситуація ускладнилась через подорожчання електроенергії, газу, запчастин, підвищення зарплат, тощо.
- Тільки подорожчання електроенергії для нас вилилось у додаткових п’ять мільйонів витрат, - каже він. – Подорожчали запчастини. Наприклад, якщо торік автошина тролейбуса коштувала 1600 гривень, тепер – 3300 гривень.
Щоб зменшити витрати ми пішли на непопулярні засоби. В літній період половина наших працівників, а це тисяча людей, працювати неповний робочий тиждень. По-друге ми скоротили ті обсяги робіт – ремонтів, які повинні бути згідно усіх нормативних документів. На жаль, це дало свої негативні наслідки. Це вихід з ладу рухомого складу, ненадійсніть його роботи. У нас 16 кілометрів контактної мережі дроту на границі знову. Ті випадки обриву контактної мережі можуть почастішати. Я завжди говорю таку фразу – людину можна обманути, залізяку – ні. Несвоєчасна заміна запчастини може мати дуже серйозні наслідки. Є проблеми по тролейбусам. Але тут я хочу подякувати мерії, за ту підтримку, яку ми отримуємо по капітально-відновлювальному ремонту тролейбусів. Я думаю це вірний шлях. І ми справимось з завданням і зробимо в наступному році капітальний ремонт ще 40 тролейбусів.
Як кажуть в управління, додаткових 25 копійок у тарифі могли б піти на підтримання стану основних засобів, колій, тощо.
Незважаючи на це, прийняте на виконкомі рішення оцінюють позитивно.
- Цей компроміс дає нам якусь впевненість в тому, що є світло в кінці тунелю, - каже Володимир Бугайчук. – Тим більше коли приймайся держбюджет, йшла мова, що він буде переглядатися за підсумками першого кварталу, можливо будуть якісь зміни. Можливо і в частині пільгової політики.
Сьогодні, за даними департаменту економіки та інвестицій міськради, тариф на проїзд у електротранспорті міста лише на 65% покриває витрати підприємства.
При цьому економічнообгрунтованим, за розрахунками ТТУ є тариф у 1,9 гривень. Натомість поки що мова йде про підвищення вартості проїзду до 1,5.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
Від музейних колекцій до архітектурних памʼяток: як ЄС допомагає рятувати культурну спадщину України
Партнерський матеріал
09:00
7 листопада
15:48
6 листопада
15:46
6 листопада
15:36
6 листопада
10:41
6 листопада
19:07
4 листопада
Оголошення
19:46, 26 жовтня
10:13, 6 листопада
1
09:32, Вчора
33
15:40, 3 листопада
15
live comments feed...
Коментарі