• Головна
  • У Вінниці дівчина мало не вбилася, катаючись у Лісопарку на прокатному велосипеді
17:15, 6 серпня 2013 р.

У Вінниці дівчина мало не вбилася, катаючись у Лісопарку на прокатному велосипеді

Катерина Школьна взяла с друзями у Лісопарку велосипеди і поїхала кататися, але все закінчилося реанімацією. 17-річна дівчина не впоралась з керуванням і вдарилась обличчям об дерево. Рідні та друзі вважають, що нещастю можна було б запобігти, якби на велопрокаті змушували усіх клієнтів одягати шоломи. Власник прокату велосипедів каже, що шоломи на пункті є, але їх одягають за бажанням, як і записано у правилах дорожнього руху.

Не впоралась з велосипедом

Усі події того вечора розповіла подруга постраждалої.

- О сьомій годині вечора ми прийшли на велопрокат, що знаходиться біля центрального входу у Лісопарк, - розповідає одна з очевидців події Настя Гаврилюк. – Підійшли до чоловіка, що сидів під тентом, і взяли в оренду п’ять велосипедів.

З трьома дівчатами було двоє хлопців, при собі вони мали паспорти. Настя каже, що на прокаті їх попросили показати саме паспорт, але у дівчат їх не було, тому велосипеди записали на документи хлопців.

- Чоловік на велопрокаті перевірив сидіння, показав, де гальма і взяв 20 гривень, - каже Настя. – Ми поїхали по головній алейці, потім виїхали на спуск, який ніби містком викладений балками. Катя їхала перша, не впоралася з керуванням, підстрибнула, чи то кермо відпустила і влетіла головою в дерево. Потім ми викликали швидку і хлопці побігли до головного входу зустрічати медиків, щоб  показати дорогу. Катя спочатку йшла сама, але потім почала втрачати свідомість. Її госпіталізували.

У лікарні швидкої допомоги дівчину поклали у реанімаційне відділення.

- Коли Катя поступила в лікарню, їй діагностували епідуральну гематому в області скроневої кістки, набряк мозку, множинні переломи кісток черепа та обличчя, - розповідає тітка Каті Людмила. - Лікарі не давали гарантій, було мало шансів на життя. На третій день після операцій, коли з набряку «відкачували» рідину, вони сказали: диво, що вона жива.

Рятує підтримка друзів та рідних

Біля Каті постійно знаходяться близькі, приходять друзі, допомагають, чим можуть. Тітка та мама дівчини вдячні усім за підтримку, а особливо лікарям, які врятували дівчину.

- Катя хотіла вчитись у Польщі, мала у серпні їхати вступати, - каже тітка. – Перше, що вона сказала лікарю, коли прийшла до тями – чи встигне в Польщу. Тепер усе даремно. Потрібно лікуватися, можливо доведеться зробити ще не одну операцію, пройти реабілітацію.

Усі друзі і рідні Каті в один голос кажуть, що лихо могло б і не трапитися, якби на велопрокаті в обов’язковому порядку видавали шоломи. Тим паче дітям.

- Людина, яка організувала велопрокат – відомий майстер спорту з велоперегонів Сергій Чернявський і, я думаю, що він мав би передбачити наслідки прокату без захисту, - каже Людмила. - Він не новачок у своїй справі і напевно знає, наскільки небезпечний цей вид спорту. Я думаю, він знає багато спортсменів, які серйозно травмувались або навіть загинули. А тут йдеться про дітей, які вперше стикаються з професійним спортивним велосипедом. Якби на прокаті запропонували шоломи і пояснили, що це може врятувати життя, то цього могло б не статися.

Шолом за правилами не обов’язковий

На велопрокаті працює два чоловіки, які приймають документи, гроші і передають велосипеди. У день, коли травмувалась Катя Школьна, у Лісопарку був один з власників - Сергій Чернявський.

- Я знаю, що сталося нещастя, сам тоді був у Лісопарку, допомагав лікарям і друзям дівчини довести її до швидкої, - каже Сергій Чернявський. – Погоджуюсь, що велосипед - річ не для дітей. Але велосипед можна взяти, де завгодно - у друга, знайомого, родича. Але якщо сідаєш - то повинен бути певен у керуванні. У правилах дорожнього руху сказано, що рухатися по дорозі на велосипедах дозволяється особам, які досягли 14-річного віку. Тому ми запитуємо документи у людей, що беруть велосипеди, які підтверджують їх вік – в основному, це паспорт.  Дітям до 16 років велосипеди не даємо. Так само щодо шоломів, у правилах дорожнього руху немає пункту про обов’язковість засобів безпеки, в тому числі шоломів. Але на пункті прокату шоломи є, і кожен за бажанням може їх одягнути. За справністю велосипедів дивиться механік, який щомісяця їх оглядає. Оператор прокату слідкує за поломками на місці, і якщо така є, велосипед не видається.

Велосипедист зі стажем Сергій Колодій вважає, що велоспорт достатньо безпечний.

- Якщо мати голову на плечах, то нічого поганого не трапиться, - каже хлопець. - В останні роки їздити стало навпаки безпечніше, автомобілісти помічають нас - головне одягнути яскравий одяг та орієнтуватись у правилах.

Як перевірити гальма

Іван Медведєв (23)

переможець чемпіонату України та світу з велоперегонів

- Перше, що потрібно перевірити на ровери з точки зору безпеки - гальма. Для цього достатньо затиснути обидві гальмівні ручки та спробувати провести ровер поряд себе - обидва колеса мають лишатись нерухомими. Якщо колеса провертаються, навіть при значному зусиллі на гальма, - можна зробити висновок про їх несправність.

Гальма мають спиняти ровер при натисканні до половини. Якщо гальмівні ручки впираються у рукоятки руля (гріпси), потрібно підтягнути троси, без цього при їзді ручки впруться у пальці і не затиснуть гальма до кінця.

Якщо ви сідаєте на чужий велосипед, в першу чергу потрібно перевірити роботу гальм, та те наскільки добре тримається руль відносно переднього колеса. На дешевих роверах дуже часто руль з виносом провертають руками відносно колеса. А це у екстреній ситуації при різкому зусиллі на руль проверне його у вилці замість того, щоб відвернути від раптової перешкоди.

Яким би вправним і досвідченим велосипедистом ви не були, не варто переоцінювати свої сили та можливості чужого роверу, якій може гірше маневрувати, погано гальмувати, повільніше набирати швидкість, мати меншу висоту стрибка тощо.

Ми перевірили: Як працює прокат

Журналіст сам спробував проїхатись на прокатному велосипеді і перевірити, як насправді оператори працюють з клієнтом.

У вихідний день, ввечері вибору прокатних велосипедів практично не було. Вінничани активно користуються такою послугою. Година коштує - 20 гривень, доба - 70 гривень.

Оператор сам запропонував велосипед, що, на його думку, підійде клієнту. Паспорт запитав, але інструктаж не проводив. Лише поправив сидіння. Про шолом потрібно було питати окремо. Лежали вони у коробці біля велосипедів.

- А можна шолом?

-Так, звичайно, беріть міряйте.

- А за нього потрібно доплачувати?

- Ні,  зараз одягаєте, а після повернення відразу віддаєте.  

Якщо чесно, шолом на голові заважає, особливо, коли до нього не звик. Ще в ньому спекотно, але це можна потерпіти заради цілої голови. Наскільки він захищає, перевірити не вдалося - приводів впасти не було.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити

Коментарі

Оголошення
live comments feed...