• Головна
  • Податковий хаос у Вінниці та в Україні
14:25, 23 березня 2011 р.

Податковий хаос у Вінниці та в Україні

Щоб подати декларації, вінницькі підприємці чекали кілька годин. У чергах вони обурювалися, критикували нову норму про щомісячне звітування та нарікали на те, що тепер на ведення бізнесу часу не залишається, є час тільки на... звітування

Чергами по змінах у Податковому кодексі "вдарили" підприємці Вінниці. Аби здати декларацію про доходи з прибутку фізичних осіб, приватні підприємці чекали кілька годин. І така ситуація склалася не лише у Вінниці, а й у інших містах України. Податкова, аби впоратися з напливом людей, навіть подовжила робочий день. Такий підсумок першого в цьому році подання звітності. Відповідно до нових правил, тепер підприємці мають звітувати не лише раз у квартал, але й щомісяця. Чи є гарантії, що через місяць ситуація не повториться - сьогодні не може сказати ніхто, але податківці кажуть, що зроблять усе можливе, щоб ситуація не повторилася.

Щомісяця бігаємо

П'ятниця - один з передостанніх днів прийому звітності. У вестибюлі Державної податкової інспекції у місті Вінниця людно: підприємці по кілька годин стоять у довгих чергах, аби здати нову форму декларації з податку на прибутки на фізичних осіб, передбачену новим Податковим кодексом.

- Я взагалі не розумію, для чого я повинна щомісяця її здавати, - бідкається вінничанка Ірина Мельник (35). - У мене немає найманих працівників і підприємницьку діяльність я не веду. Невже не можна, щоб я здавала цей документ раз у півроку чи раз у квартал? Та ще й усе тут так неорганізовано, - ніхто нічого не розказує: куди треба йти, що робити, яку декларацію купувати.

- Ой, такий дурдом, - жах! Півтори годину я вже витратив на те, щоб подати декларацію, і ще не відомо, скільки маю часу тут провести, - з гіркою посмішкою ділиться враженнями Сергій Пироговський (34). - Раніше я все подавав вчасно, а тепер такі штрафні санкції великі, якщо не встигнеш вчасно подати... За кордоном такого немає. Я там працював, мав свій бізнес. Там ніхто не подає щомісяця довідки - раз на рік і все! До того ж немає черг, усе робиться швидко, людям допомагають, йдуть назустріч. А у нас кожен місяць бігай, купа паперів, купа всього, все тяжко і заплутано - немає слів. Бігаєш, відволікаєшся щомісяця, а у мене роботи багато, за останні три доби спав лише одну ніч.

- Важко те, що ніхто не пояснив, що ті, хто не має найманих працівників, то ті, хто мають швидко проходити здачу декларації, - стискує кулаки Аліна Ульмінова (27). - Я дві години простояла, аж тоді, у черзі, мені люди пояснили, що до чого. Я і так не знала, що це треба щомісяця здавати ці звіти і прийшла сюди лише тому, що мені сказала, що треба йти, знайома бухгалтер. Для мене це все нове, бо я лише недавно працюю підприємцем і вперше здаю ці звіти. Уже б мала штраф чималенький.

- Навіть сама податкова каже, що здавати декларацію, коли немає найманих працівників, зайве, - приєднується до розмови вінничанка Лариса Ружицька ( 30). - Я сама працюю бухгалтером, тому особисто для мене у здачі декларацій немає нічого важкого. А от для простих підприємців, які стоять у цих довжелезних чергах - це шок. Податківці кажуть, що коли тут у вестибюлі в кінці березня відкриється прозорий офіс, то все піде як по маслу – думаю, це ілюзія. Зайдіть у прозорий офіс у міськвиконкомі і спробуйте взяти витяг з реєстру. Ви там простоїте зранку до вечора і вам ще й не пояснять, який саме вам треба взяти витяг. Так само буде тут, побачите. А якщо сюди, в цю податкову, дадуть ще Вінницький район, як про це кажуть, то тут взагалі буде повний завал.

- У мене є підприємство, є наймані працівники і раніше всі звіти у мене бухгалтер здавав, але він змінився і тепер я сам змушений їх подавати, - розповідає Володимир Крушенецький (25). - Я і гадки не мав, що до 20 числа треба давати ці дані, самого порядку не знав - як, що, до чого. Коли сюди прийшов - черги замучили, плюс черга при отриманні бланку декларації, бо їх немає, їх прямо на ходу ксерять...

Черги через новий порядок

Відповідно до нового порядку подання податкової звітності, підприємці протягом 20 днів після звітного мають подати декларації про доходи з фізичних осіб. А в зв'язку з тим, що зразки цих декларацій були розроблені лише у лютому, підприємці мали до 21 березня прозвітувати і за січень, і за лютий. Про це повідомляє прес-служба Державної податкової адміністрації в м. Вінниці.

Щоб упоратись з напливом людей, на рівні Києва прийняли рішення про те, що усі податкові інспекції будуть працювати без вихідних. У Вінниці декларації приймалися з 7.30 до 21.00, в тому числі і у вихідні. Крім того, як кажуть у прес-службі, податківці в міській податковій також збільшили кількість приміщень, де можна було здати декларацію.

Паралельно підприємцям, зараз триває і деклараційна кампанія. У цьому році її термін подовжений до першого травня. Відзвітувати про додатково отримані доходи вінничани також можуть у суботу та неділю. У березні податкова приймала декларації про доходи з 9.00 до 19.00 у робочі дні, з 9.00 до 17.00 у суботу та з 9.00 до 13.00 у неділю. У квітні в будні дні податківці працюватимуть до 20.00.

У той же час, у квітні підприємці уже знову мають подавати декларації про доходи за березень. Зробити це вони мають до 20 числа.

Аби не стояти в чергах та зекономити час, податківці радять користуватися електронною звітністю.

- Це не складно зробити. Ми надаємо перелік ліцензійних фірм, в яких можна купити спеціальні "ключі", - каже головний податковий інспектор управління інформатизації процесу оподаткування Олександр Кузьмук. - Далі керівник чи бухгалтер підприємства заключає договір з цієї компанію. Вартість цієї послуги складає приблизно 100-200 гривень, в залежності від фірми та укомплектування. Подавати звітність можна в різних програмах. Але незважаючи на це, кількість підприємців, які користується такою можливістю, доволі невелика - приблизно 1300.

При цьому, відповідно до даних міськради, у Вінниці загалом нараховується приблизно 39 тисяч підприємців.

Усе буде добре

Податківці кажуть, що у понеділок черг як таких в міській податковій уже не було.

- Ми дуже багато народу пропустили у суботу, і після цього наплив людей зменшувався, - каже начальник Державної податкової адміністрації в м. Вінниці Сергій Здітовецький. - Аби не допустити повторення ситуації, ми збираємося дещо видозмінити процес подання-прийому звітності. До кінця місяця - початку квітня ми сподіваємося відкрити у нас прозорий офіс, схожий на той, що є в міській раді. Тобто, до початку чергової кампанії подання звітності - у нас діятиме 15 віконечок, куди підприємці зможуть здати свою документацію. Я думаю, це значно прискорить процес подання звітності. Крім того, з першого по п'яте квітня звітуватимуть підприємці - платники єдиного податку, разом з цією звітністю вони можуть подати і звітність про доходи з прибутку фізичних осіб.

Також, за його словами, зараз більше почали розповідати про можливість подання звітності електронною поштою. Крім того, аби не нагнітати ситуацію, в окремий потік будуть переведені черги за отриманням ідентифікаційних кодів.

“Пустишка”

Тим часом, за даними Всеукраїнського центру сприяння підприємницькій діяльності, близько 30% підприємців по різних причинах не встигли вчасно подати декларації про доходи фізичних осіб.

Це означає, що вони потрапили під дію Адміністративного кодексу. Як роз’яснює в своєму листі Державна податкова адміністрація України, коли платник податку подає податкову декларацію (розрахунок) з порушенням граничних термінів подання податкової звітності, застосовується штрафна санкція у розмірі 170 гривень за кожну несвоєчасно подану податкову декларацію. Повторно, штрафна санкція застосовується у розмірі 1020 гривень за кожне несвоєчасне подання. У той же час з першого лютого по 30 червня цього року діятиме норма про штраф в розмірі одна гривня. Такий штраф передбачений, у випадку коли податки в поданій декларації розраховані не правильно.

Як відзначають у Всеукраїнському центрі, аби платити мінімальні штрафи, багато підприємців подавали в податкові служби так звані “пустишки” – неправильно заповнені декларації. Мовляв, у такий спосіб підприємці в черговий раз відреагували на “пустишку” Податкового кодексу.

Коментар експерта

Алла Алєксенцева

голова Вінницького міського об’єднання приватних підприємців “Центр”

- Дублювання звітності – інакше як ідіотизмом назвати не можна. І за нього розплачуються як підприємці, так і працівники Податкової. Крім того, нам зараз пояснюють, що за відсутність вчасно поданої декларації передбачається штраф у розмірі від 170 гривень. При цьому автори Податкового кодексу розповідали, що будуть штрафи і в одну гривню.

А ще мені просто цікаво, чи рахувала держава втрати від понаднормованої роботи працівників податкової?

 

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити

Коментарі

Оголошення
live comments feed...