• Головна
  • На Калинівському аеродромі «літали» автівки
09:41, 28 липня 2014 р.

На Калинівському аеродромі «літали» автівки

Колись найбільше глядачів на Вінниччині збирали футбольні баталії. В 90-х роках на найважливіші матчі ФК «Нива», яка виступала у вищій лізі чемпіонату України, приходили понад 25 тисяч уболівальників – повний стадіон. Але, починаючи з 2009 року, коли в місті над Бугом започаткували відкриті всеукраїнські автоперегони, саме вони стали найвідвідуванішими змаганнями в нашій області.

26 – 27 липня на Калиновському аеродромі пройшли Гран-Прі Вінниці з дрифту (контрольований заніс авто) і II етап чемпіонату України з дрег-рейсінгу (перегони на 402 метри). За оцінками організаторів, їх загалом відвідали понад вісім тисяч глядачів.

Трибуни в чистому полі

Змагання, як завжди, були добре організовании. Про це подбала обласна федерація дрег-рейсінгу і дрифту, яку підтримали місцева влада і спонсори. Недарма на перегони завітали на лише вінницькі любителі автоспорту, але й уболівальники з Києва, Тернополя, Хмельницького, Донецька й інших регіонів.

Для VIP-персон і просто заможних глядачів навіть встановили в чистому полі трибуни з тентами від сонця. А ось пересічні глядачі наглядали за перегонами стоячи. До речі, в кількасот метрах на цьому ж полі пасли корів, які цілком байдуже ставилися до ревіння потужних моторів.   

Про безпеку учасників і глядачів дбали правоохоронці, а поруч чергувала машина швидкої допомоги. В численних наметах можна було перекусити й втамувати спрагу.

В полі з місцями для паркування, зрозуміло, проблем не виникало. Певні складності були лише в «безлошадних» вболівальників, яким подекуди більше години доводилися чекати обіцяної організаторами безкоштовної маршрутки.

Призер побудував своє авто

В перший день розігрували Кубок Вінниці з дрифту, який зібрав близько 20 учасників. На старт вийшли титуловані спортсмени, серед яких були чемпіони України різних років.

Тут непогано проявив себе вінницький гонщик Сергій Гребенюк. На жаль, він так і не завершив перегони через технічні проблеми автомобіля. Володарем Кубка Вінниці став дрифтер з Києва, чемпіон України Денис Лісічонок. Друге місце посів Денис Шамін (Одеса), а бронзовим призером став ще один киянин Андрій Говоров. Він створив своє гоночне авто самотужки, за що отримав спеціальний приз.

Серед вболівальників провели розіграш численних призів і сертифікатів від спонсорів. Також їх розважив матч з американського футболу між командою вищої ліги чемпіонату України «Вінницькі Вовки» і збірною обласної федерації дрег-рейсінгу і дрифту. Як, і планувалося, він перетворився в шоу і завершився дружньою нічиєю.

«Копійки» давали бій крутим «тачкам»

На другий день на Калиновському аеродромі можна було побачити авіамодельне шоу. Пілоти керованих авіамоделей демонстрували фігури вищого пілотажу, а міні-гелікоптери зависали в повітрі та вражали уяву оригінальними конструкціями. Всі бажаючі неподалік від арени перегонів мали можливість спробувати свої сили в грі «Лазертаг» – тактичному симуляторі вогневого контакту, який був розроблений Міноборони США спеціально для бійців спецпідрозділів.

Під час урочистого відкриття нагородили кубками найкращих дрег-рейсерів України за підсумками 2013 року. Спеціально для цього всі вони завітали на вінницький етап чемпіонату, яких загалом передбачається п’ять.

Окрасою автошоу, зрозуміло, стали змагання дрегрейсерів. Під час них деякі автівки-«копійки» потужністю 500 кінських сил (наприклад, марки «ВАЗ») давали справжній бій і навіть подекуди випереджали потужні іномарки вартістю в кількасот тисяч доларів. Це, зокрема, можна було побачити під час тренувань і кваліфікаційних заїздів, коли разом стартували автомобілі дев’яти різних класів (в залежності від приводу й двигуна). Як наголосив голова Вінницької федерації дрег-рейсінгу і дріфиту Андрій Гальчинський, на фінальному етапі найкращі визначалися окремо в кожному з класів.

 – Не рідкість, коли за рахунок кращої реакції, швидкого переключення передач перемагає технічно слабша машина. Тобто перемога залежіть і від гарної роботи механіків, і від пілотів, – підкреслив голова комітету дрег-рейсінгу автомобільної Федерації України Вадим Лисий (Суми). – З кожним роком результати в українському дрег-рейсінгу покращуються. Ще кілька років тому найкращі автівки з переднім приводом проходили дистанцію за 13 секунд, а зараз з таким часом не потрапити навіть до фінальної сітки. Провідні гонщики, чемпіони СНД, долають 402 метри за вісім секунд.      

Серйозних аварій під час стартів не було, адже перед цим пілоти отримували допуск від технічного комісара. 

Екс-вінничанин став чотириразовим чемпіоном України

На старт вийшли 24 дрег-рейсери, серед яких не виявилося жодного вінничанина. Брали участь не лише представники Центру і Заходу України, але й Півдня та Сходу – з Донецьку, Харкова, Одеси, Херсону, Миколаєва. Кожен пілот змагався на унікальній допрацьованій машині, повних аналогів яким немає в світі.

Наприклад, столицю буремного Донбасу представляв чемпіон СНД Андрій Кравченко на автівці GTR Skyline R32. Чемпіон України 2013 року Юрій Кравченко з Харкова змагався на BMW М-3 з допрацьованим двигуном потужністю 400 кінських сил. Він розповів, що є підприємцем, а автоспорт – це хобі, яким захоплюється четвертий рік.    

– Минулого року мені вдалося стати чемпіоном України за підсумками п’яти етапів, незважаючи на те, що моя машина не була найшвидшою. На фініші перегонів зазвичай демонструю швидкість 190 км/год., хоча автівка вижимає й 300. Вважаю, що 250 км/год. – це максимум для дрегу, –  каже Юрій Кравченко.      

Чотириразовий чемпіон України, майстер спорту Сергій Білик народився у Вінниці, але на перегонах представляв Київ. Зараз він ганяв на Subaru Impreza.

– У Вінниці, на жаль, немає технічної бази і фахівців для створення автомобілів для дрег-рейсінгу високого класу. А ось організація і особливо траса – чудові. Тут можна непогано стартувати з місця, колеса рідко буксують. Тому до Калинівки гонщики приїздять за рекордами, – повідомив Сергій Білик. – Займаюся дрег-рейсінгом з 2008 року. Це – недешеве захоплення. Чим більше вкладаєш – тим швидше їдеш. Моя автівка коштує десятки тисяч доларів. Я її сам комплектував, а механіки лише збирали.        

Сергій Татусяк був автогонщиком

Серед вболівальників, зрозуміло, переважали молоді чоловіки. Але не бракувало жінок і дівчат.

– Я вже вдруге відвідую автоперегони, що вважаю чудовим відпочинком. Під час них відчуваю справжній адреналін. До речі, люблю кататися на автомобілі з друзями, – поділилася 14-річна Олександра Мисак.

18-річного Ярослава Самоловського запросили на перегони два рідні дядьки.

– Мені набагато більше подобається дивитися гонки вживу, аніж по телевізору. Цікавлюся різними стилями водіння, різновидами автівок, – каже юнак.

Серед відомих гостей автошоу був екс-голова Вінницької обласної ради Сергій Татусяк, керівник Міжнародного товариства «Україна-Польща-Німеччина».

– Для мене автоспорт є дуже близьким. Адже в юності займався автоперегонами. Пам’ятаю, навіть під час них отримав серйозну травму, – згадав Сергій Татусяк.

– Ці змагання вкотре підтверджують, що Вінниця є спортивним регіоном. Особливо вражає велика кількість глядачів. До речі, я не лише люблю спостерігати за автоперегонами, але й … швидко їздити, – визнав заступник голови обласної організації фізкультурно-спортивного товариства «Колос» Олександр Білінський.

 

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#аеродром #Калинівка #дріфт #драг #чемпіонат
0,0
Оцініть першим
Авторизируйтесь, чтобы оценить
Авторизируйтесь, чтобы оценить

Коментарі

Оголошення
live comments feed...