• Головна
  • Найбільш поширена сьогодні схема шахрайства на цих вінничанах не спрацювала
10:45, 19 лютого 2015 р.

Найбільш поширена сьогодні схема шахрайства на цих вінничанах не спрацювала

Обнулити одразу три картки родини вінничан намагалися луганські шахраї. Щоб провернути аферу, вони продумали всі кроки і вже мали зробити дублікат сім-карти, до якої прив’язана картка банку… Не вдалося. Допомогла остаточно вбити надію аферистів на чужі гроші прискіпливість мобільного оператора

Про шахрайства з банківськими картками писано-переписано, але ряди обдурених вінничан мало не щодня поповнюють нові жертви обманів. В тому, що немає меж нахабності аферистів, переконалася родина Сорок. Але цих людей ошукати пройдисвітам не вдалося.

Вінничанам вистачило кмітливості не дати шахраям секретних даних. Але навіть після того, як картки були заблоковані, напористі злодії не вгамувалися. Що було далі і чому луганським шахраям на вінничанах заробити увірвалося, розповіли син та батько – Євген і Ігор Сороки.

Покупці-аферисти
Євген, музикант групи «Papaya», виставив на продаж в інтернеті електрогітару. Першим подзвонив чоловік на ім’я Олександр. Сказав, що він представник американської фірми, яка скуповує музичне обладнання, і готовий придбати ще щось, якщо в продавця є. У Євгена була ще одна гітара, акустична. І він сторгувався за обидві на 12 тисяч гривень.

- Навіть не дивлячись на те, що це за інструмент, людина одразу ж погодилася купувати, - розказує про підозрілі моменти розмови з аферистом юнак. - Потім співрозмовник попросив номер картки, щоб перерахувати суму, і я дав кредитку. На ній не було коштів, навіть мінус. Після цього мені подзвонили з Ощадбанку і сказали, що треба поміняти карточку.

Що дзвонив не банківський працівник, Євген запідозрив, як тільки чоловік, крім номера карточки, прізвища, ім’ям та по-батькові, запитав строк дії картки і дату його народження.

- Без мого пін-коду і прив’язаного до картки номера телефону нічого такого зробити не можна. І я сказав інформацію. Але «банківський працівник» почав далі розпитувати, - продовжує Євген.

Врешті юнак попросив у батька номер його картки, бо на свою кредитку нібито з якихось технічних причин перерахувати 12 тисяч не виходило. Далі звіряти дані дзвонили вже Ігорю Сороці. Так само телефонували нібито з Ощадбанку, бо за легендою аферистів, його клієнт перераховував кошти. Уточнювали номер рахунку, анкетні дані, строк дії картки.

Тягнуть по-максимуму
Спершу назвав Ігор номер своєї зарплатної картки. Згодом, коли й тут операція не пройшла, дав номер кредитки. Обидві – приватбанківські.  

- Як я вже зараз оцінюю, чим більше карток, тим для них краще, - говорить Ігор Сорока. – Шахрай набирав собі якомога більше номерів рахунків, щоб потім з ними сидіти і працювати.

Чоловік раніше робив покупки через інтернет і знає: щоб перерахувати комусь гроші через банкомат, досить знайти номер рахунку і прізвище, ім’я та по-батькові його власника. Решта даних, які в нього запитували (дата народження, термін дії картки) потрібні, аби перевести гроші з картки на картку.  

- Якщо перерахувати гроші на мою картку, то такі дані не потрібні, - говорить Ігор Сорока. - А коли ти по роботі крутишся, не задумуєшся, що тут щось не те і автоматично дані даєш.

Але Ігор вчасно оговтався. Коли співрозмовник попросив перевернути картку і назвати три кодові цифри, надруковані з тильної сторони, він зрозумів – дурять.

- Все, кажу, ясно. Ви запитуєте не для того, щоб перерахувати, а щоб зняти гроші. І я закінчив розмову, - розказує Ігор Сорока.

Далі на його телефон посипалися повідомлення з проханням підтвердити платіж. На черговий дзвінок того самого „банківського працівника”, який хотів почути цифри з повідомлення, Ігор відреагував правильно – відмовою.


Ігор Сорока (53) показує шахрайські SMS:
- Мені казали, що процес перерахунку вже іде, от тільки потрібне моє підтвердження. Я відмовився назвати кодові цифри з повідомлення і заблокував свої картки



- Мені казали, вже процес перерахунку іде, от тільки треба моє підтвердження. „От СМСка вам прийшла...”. З приводу зняття коштів? – переказує розмову Ігор. – „Зняття з нас вам!” Я попрощався і сказав, що іду в міліцію, щоб мені більше не дзвонили.

Жертву не відпускають
Чоловік заблокував свої картки, подзвонивши на безкоштовний номер ПриватБанку. Оператор клієнту пояснила, що він зможе отримати нові картки у відділенні банку. Ігор Сорока так і зробив.   

Але шахраї не вгамовувалися. Ігор отримував повідомлення з проханням передзвонити на невідомі йому номери. Передзвонював – передавали трубку одному, другому... Ні про що виходили розмови. Крім того, на його номер нібито випадково хтось кинув 22 гривні, а потім дзвонив і просив повернути, мовляв, помилився в одній цифрі, пересилаючи гроші дружині.

Як виявилося згодом, всі ці незрозумілі рухи провертали шахраї, щоб мати дані для отримання дублікату його сім-картки. Така дає можливість знімати кошти з рахунку дистанційно. Оператор мобільного зв’язку, перш ніж видати дублікат, запитує про останні дзвінки, повідомлення, поповнення рахунку. Все це, виходить, аферисти напрацювали.

- Врешті я отримав дзвінок з “Лайфа”. Жінка-оператор сказала, що в Луганську намагаються отримати дублікат моєї картки. „Я просто бачу, що ви зареєстровані в мене, як клієнт з Вінниці, а тут – Луганськ”. Вона засумнівалася і зробила контрольний дзвінок, коли люди прийшли і сказали, що втратили сім-карту, - розказує Ігор.

Схема - напрацьована роками
Зараз родина Сорок рада з того, що ця хитромудра схема на них не спрацювала. А вона - не нова. Кілька разів щотижня сектор зв’язків з громадськістю повідомляє про ошуканих таким чином людей. Остання жертва, 30-річний вінничан, який намагався продати електробритву через оголошення в Інтернеті. Він переслав СМС з кодом підтвердження аферисту, й в нього списали 20 тисяч гривень.

- В 90 відсотках випадків промишляють телефонними шахрайствами тюремники, - каже начальник відділу боротьби з кіберзлочинами обласної міліції Володимир Плотиця. – Можуть дзвонити з різними вигаданими історіями. Часто - від імені банківських працівників. Доходить вже до такого, що двічі, тричі одну людину дурять. Був випадок, що ошуканій жінці подзвонили вдруге і сказали, що знають про її біду. Жертву шахрайства попросили надати для перевірки її нові дані. І вона назвала вже змінені після першого обману номери...

Чи зверталися в міліцію Сорока? Євген каже, що він ходив у райвідділ розказати про шахраїв. Але через те, що грошей ні в нього, ні в батька аферисти зняти так і не змогли, - немає підстав для відкриття кримінального провадження. Немає збитків – не було злочину.

- Коли вже стало зрозуміло, що це лохотрон, я трохи нагрубив аферисту. Той Олександр, звісно, все заперечував. Казав, що це ми щось не так робимо, раз перерахувати кошти не виходить, - розказує Євген. – А через 20 хвилин мені ще раз передзвонили з приводу гітари. Я вже не дуже, чесно кажучи, вірив, що хочуть купити. І з розмови зрозумів, що людина взагалі не шарить. Навіщо купувати інструмент, якщо ти в ньому не розбираєшся? Більше того, моя гітара була виставлена за вісім тисяч гривень, а він спитав одразу про 12 тисяч.

Шахрай спалився, коли назвав обговорену Євгеном із першим „покупцем” суму за дві гітари. Спіткнувся – кинув слухавку і більше на дзвінки не відповів.

- Після моєї дещо образливої СМСки, він мене набрав і назвав аферистом. Отак вони працюють, - каже Євген, а на питання, звідки він знав про таку схему шахрайства, хлопець відповів: - Не знав. Просто я обережний.  

З банку не дзвонять клієнтам, щоб уточнити дані
Ніколи не називати незнайомцям свої дані, не здійснювати незрозумілі платіжні операції і не виконувати інструкції незнайомців просять вінничан правоохоронці. І працівники банків застерігають вірити людям, які випитують більше, ніж потрібно для здійснення платіжної операції.



Щоб звести до мінімуму можливість шахрайства, коли дзвонять клієнту нібито від імені банку, ПриватБанк відмовився від використання будь-яких персональних даних під час телефонних розмов з людьми. Співробітникам заборонено уточнювати по телефону особисті дані клієнтів.

- Банк ніколи не запитує номер банківської картки, строк її дії, ПІН-код або CVV2-код, пароль у Приват24, а також паролі, що надходять в SMS-повідомленнях. Тому якщо хтось намагається з’ясувати ці дані, клієнт має знати - це спроба шахрайства, - каже керівник прес-центру Вінницької філії ПриватБанку Ірина Ярошинська. - Якщо буде необхідність підтвердження платежу, банк попросить зателефонувати на короткий мобільний номер 3700, щоб переконатися, що платіж здійснює клієнт, а не хтось замість нього. Ми ніколи не попросимо телефонувати на інший номер. Тільки на єдиний номер ПриватБанку, усі дзвінки на який безкоштовні. Якщо ви подзвонили в банк, співробітник може уточнити дівоче прізвище вашої матері або інше кодове слово. Проте за власної ініціативи співробітники банку не дзвонять клієнтам спеціально для уточнення цієї інформації. Будьте пильні, якщо вам приходять SMS невідомого авторства з проханням відправити отриманий код або дивний набір команд на інший номер. Швидше за все, це шахрайство. Не розголошуйте зміст отриманого вами SMS-повідомлення іншим.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити

Коментарі

Оголошення
live comments feed...