Чому люди і вдень, і вночі блокували дорогу?
Ями на дорозі у селах Ободівка та Цибулівка Тростянецького району такі, що автобус Тирасполь-Москва сів на «живіт». Після двох діб блокування траси місцевими жителями, дорожники активно взялися ремонтувати покриття. Але люди незадоволені їхньою роботою
Вранці 16 червня жителі сіл Ободівка і Цибулівка Тростянецького району розпочали безстрокову акцію з перекриття автодороги регіонального значення. Через названі населені пункти проходять автобусні маршрути київського, одеського, вінницького напрямків, декілька рейсів з невизнаної Придністровської Молдовської Республіки. Втім, не цей транспорт зруйнував дорогу, кажуть пікетувальники.
Покриття руйнує транспорт багатіїв
За їхніми словами, найбільшу шкоду дорожньому покриттю завдають багатотоннажні автомобілі. У ці дні ними перевозять зерно з елеваторів у селах Соколівка Крижопільського району та Крижополя. Люди кажуть, що проїжджають автомобілі вагою навіть понад 60 тонн. Восени на цукрозаводи у Городківку та Соколівку доставляють буряки. Від великовагових автомобілів дорога аж двигтить. Селяни показують тріщини на стінах у деяких будинках і… згадують Порошенка. Кажуть, це на його завод таскають буряки, то нехай ремонтує дорогу, а не каже, що нема грошей.
- Ями на дорогах подекуди такі, що одного разу автобус «Неоплан», який йшов за маршрутом Тирасполь-Москва, сів на «живіт», - розповів журналісту RIA сільський голова Ободівки Ігор Покладюк. – Наші люди допомагали водіям підняти автобус. Не раз зверталися від імені депутатів та громади у службу автомобільних доріг Вінницької області. На всі звернення відповідь одна: «Нема грошей». Тому люди вирішили по-іншому привернути увагу до проблеми.
Закопують гроші у землю
Три тижні тому в Ободівці і Цибулівці провели попереджувальну акцію, дорогу перекривали на дві години вранці і на стільки ж часу наприкінці дня. Письмово повідомили владу, що чекатимуть вирішення проблеми до 16 червня, а тоді розпочнуть безстроковий пікет. Звернення громади знов проігнорували. Починаючи з 16-го червня, жителі Ободівки і Цибулівки майже дві доби тримали дорогу в облозі. Навіть вночі безперервно ходили по пішохідних переходах. Селяни вимагали відремонтувати дорогу і заборонити рух великовагових автомобілів, які перевищують допустиму норму перевезень вантажів. Поки тривав пікет, транспорт об’їжджав села, а це – додатково 40-50 кілометрів.
-Після попереджувальної акції у наше село Тульчинський автодор завіз щебінь, - каже сільський голова Цибулівки Олександр Гайдай. – Але він був такої великої фракції, що можна фундамент будувати. Деякі автомобілі на тому щебені шини порізали. Тому коли 16 червня під час пікету до села під’їхав КраАЗ з таким само щебенем, пікетувальники не пропустили автомобіль в село. Так само не дали можливості в’їхати і сусіди з Ободівки.
Блокувати дорогу припинили 18-го вранці. На трасу люди все одно вийшли, щоб переконатися, чи справді дорожники, як обіцяли, почнуть роботи.
-Техніки нагнали стільки, що ми її тут ніколи раніше не бачили у такій кількості, - продовжує Олександр Гайдай. – Але якістю роботи люди незадоволені. Просто-напросто закопують гроші у землю. Засипають асфальт у ями – і все. Зрозуміло, що такий ремонт до першого дощу. Я говорив про це Анатолію Слободянюку. Він начальник Тростянецької дільниці автодору. Той погоджується, що потрібен капітальний ремонт, але, каже, де на нього взяти грошей.
Кошти на капремонт доріг не виділено
Начальник Служби автомобільних доріг у Вінницькій області Ігор Алексєєв:
- Якби було достатньо грошей, ми б з радістю відоремонтували усі дороги, а їх в області 9,5 тисячі кілометрів, - каже Ігор Алексєєв. - Дійсно, в Ободівці і Цибулівці потрібен капітальний ремонт. Однак фінансування не передбачає ні капітального, ні середнього і навіть поточного ремонтів. Маємо можливість частково виконувати тільки ямковий ремонт. На це у Тростянецькому районі потрібно 4,2млн.грн, але таких грошей на один район держава не виділяє. Існує річне фінансування області, яке ділиться на райони в залежності від протяжності доріг. Тобто на кожен район маємо ліміт фінансування. Якщо Тростянецький район «перебирає» норму, то відповідно «недобирає» інший район.
Загальна протяжність доріг в області становить 9,5 тисячі кілометрів, це другий показник у державі. 70% з них потребують капітального ремонту. Щоб капітально відремонтувати один кілометр дороги, потрібно затратити від 10 мільйонів гривень і більше. Наразі єдиний вихід збереження існуючої мережі – це ямковий ремонт.
Щоб зменшити соціальну напругу, ДП «Вінницький облавтодор» розпочало ремонт аварійної дороги в Ободівці і Цибулівці силами восьми бригад. Роботи виконуємо за рахунок коштів на експлуатаційне утримання доріг. Протягом двох днів вкладено 300 тонн асфальтобетонної суміші. Будемо працювати, поки не закінчимо ямковий ремонт.
Коментарі