Найдорожчі бренди у світі

Американська редакція Forbes представила оновлений рейтинг найдорожчих брендів у світі. Традиційне перше місце вже котрий рік поспіль займає компанія Apple. Друге і третє місця також за технологічними компаніями – Microsoft і Google.

Найдорожчі бренди у світі

Фото Shutterstock

Складно, коли всю компанію уособлює лише одна людина, харизматична фігура з видатними здібностями. Але якщо зуміти побудувати правильний бренд, навіть після змін у керівництві ситуація залишиться попередньою – люди збережуть прихильність улюбленому бренду. Це довів і Nike після Філа Найта, і Starbucks після Говарда Шульца, і навіть Apple після Стіва Джобса. За останні чотири роки правління Тім Кук зумів не просто утримати Apple в лідерах, а й вивести її на новий рівень.

За останній рік вартість бренда зросла на 17% і досягла неймовірної планки $145,3 млрд. Рейтинг Forbes Most Valuable Brands складають 15-й раз поспіль – і на поточний момент у Apple найкращий показник. Вартість бренду найближчого конкурента удвічі нижча. За останній квартал 2014 року Apple вдалося продати 74,8 млн смартфонів, вперше ставши лідером поставок, обігнавши Samsung. Тоді ж компанія показала найбільшу квартальну виручку за всю історію – $18 млрд чистого прибутку за три місяці. При цьому на рекламу Apple витратила лише $1,2 млрд, тоді як Samsung – аж $4 млрд.

За останні 15 років Apple змінила індустрію мобільних пристроїв, випустивши iPod + iTunes, iPhone і iPad. Тепер компанія націлилася на новий для себе ринок – годинники. У вересніминулого року і навесні цього Тім Кук показував і розповідав про Apple Watch – перший новий продукт компанії за останні 5 років. Незважаючи на слова скептиків і перші негативні огляди, всього за два тижні попередніх замовлень було зроблено близько 3 млн замовлень. До кінця року Apple продасть до 15 млн пристроїв. За прогнозами Piper Jaffrey, до 2017 року смарт-годинники приноситимуть компанії 10% доходів. І це тільки збільшить вартість усього бренду.

Бренд компанії Microsoft у цьому році зайняв другу позицію з оцінкою $69,3 млрд. Після багатьох років поневірянь і жорсткої критики з боку користувачів і преси Microsoft несподівано знову стала крутою. Багато в чому це заслуга нового CEO Сатьї Наделли – номер 4 в рейтингу найбільш високооплачуваних СЕО у світі, третього керівника корпорації за останні 40 років. Microsoft заінтригувала презентацією нового продукту – окулярів додаткової реальності HoloLens, які поки перебувають на стадії розробки. «Ми працюємо над тим, щоб наші користувачі не потребували Windows, а вибирали її і любили», – говорив Наделла на січневій презентації нової операційної системи.

З приходом нового СЕО компанія вклала $11 млрд в дослідження і розробку новаторських продуктів. Влітку цього року компанія представить нову операційну систему Windows 10, а протягом трьох наступних років Microsoft сподівається здобути 1 млрд користувачів. «Я розумію, чому користувачі перестануть ненавидіти компанію, але чому повинні її полюбити – це для мене загадка», – розповів Forbes Кевін Келлеру, професор дортмундської бізнес-школи.

П'ятірку лідерів замикають: Google з оцінкою $65,6 млрд, Coca-Cola з оцінкою $56 млрд і IBM з брендом вартістю $49,8 млрд. Сильніше за інших злетів Facebook, бренд якого подорожчав відразу на 54% і увірвався в топ-10 c оцінкою $36,5 млрд. Соціальна мережа має більш ніж 900 млн активних користувачів щодня, без урахування аудиторії WhatsApp і Instagram. Серйозне зростання показали Amazon (+32%) і Disney (+26%), тоді як головні аутсайдери – Adidas (-14%) і Danone (-13%).

У рейтинг Forbes потрапили тільки компанії, які працюють або присутні в США, тому деяких китайських гігантів у ньому не знайти. Найпопулярніші представлені в 15 країнах і працюють у 20 індустріях. Після США найбільше компаній перебуває в Німеччині (9 брендів), Японії і Франції (по 7 брендів). Найбільше серед лідерів технологічних брендів – вони займають відразу 15 позицій, половину першої двадцятки. Автомобільна галузь представлена 13 брендами.