• Головна
  • Електронна Вінниця: які послуги надають містянам онлайн?
15:15, 1 січня 2016 р.

Електронна Вінниця: які послуги надають містянам онлайн?

Через мережу вже реєструють шлюби, народження дітей, записують в дитсадок. Які сервіси реально працюють, куди рухаємось далі і наскільки дієві послуги у режимі онлайн?

Про таку можливість їй розповіла подруга, яка встигла цим чином влаштувати в садок сина.

– Я взагалі-то ніколи подібними сервісами не користувалася. Чомусь не дуже вірилось, що це реально працює, і не буде збоїв. Iі що воно все взагалі потрапить у якусь там систему і буде опрацьовано. Але виявилось, що все просто. Заявку оформила, коли малій було ще півроку. І коли їй виповнилося три, дійшла наша черга. Це єдина проблема, черги реально неймовірні, - сказала Тетяна.

За місяць оформили усі необхідні довідки, але вирішили туди не ходити, бо в Настусі алергія на деякі продукти. Директорка садка сказала Тані, що вони зможуть знову стати на чергу. Але не факт, що до досягнення дівчинкою шкільного віку ця черга до неї дійде.

Як це робиться? Потрібно надати інформацію про дитину і батьків та обрати заклад. Після цього заявка отримує статус «Зареєстровано в черзі», і їй присвоюється порядковий номер в реєстрі. Коли заявка набуває статусу «Є можливість зарахування у ДНЗ», потрібно протягом 30 днів надати керівнику садочка усі документи.

Пам'ятка для матусь

Із субсидіями допоможуть? З-поміж багатьох інших, є на сайті міськради послуга «Калькулятор субсидії», що дозволяє розрахувати орієнтовну суму субсидії онлайн. Також розраховують розмір місцевого податку на нерухоме майно – потрібно зазначити лише його тип та площу.

27-річний Микола Селезньов кілька років тому купив однокімнатну квартиру у новобудові. Будинок холодний, неутеплений, тож хлопець одразу придбав газовий котел. Каже, приходять за газ такі рахунки, що очі на лоб лізуть. Тому вирішив оформити субсидію, тим паче, чув, що зараз усі через одного це роблять і дуже суттєво економлять на комуналці.

– Офіційного заробітку не маю, розрахував на сайті, на що можу приблизно розраховувати. Вийшло так: площа в мене 40 квадратів, нарахування за місяць – близько 800 гривень, мешкаю сам. Виявилось, що розмір моєї субсидії складатиме 800 гривень, але це неточно. Зараз займаюся цим питанням, відштовхуючись від “калькулятора”. Хоча, в реальності це та сама звична бюрократична тяганина, яка й була завжди. Доводиться багато бігати. І невідомо, чи не “доколупаються” до чогось, коли будуть вирішувати, скільки ж мені насправді треба платити. А взагалі, послуга корисна, – каже Микола.

Електронні шлюби і SMS-повістки. Не виходячи з дому, але не відходячи від комп’ютера, у Вінниці тепер можна зробити майже все. На сайті Мін’юсту є посилання на Кабінет електронних сервісів. Тут доступні послуги реєстрів речових прав на нерухомість, підприємств-банкрутів, юридичних та фізичних осіб-підприємців, ЗМІ, громадських формувань та об’єднань. Нагадаємо, що з початку жовтня вінничани не повинні збирати і надавати письмові довідки у державні органи. Начальник обласного управління юстиції Юрія Круголь розповів, що Вінницька облдержадміністрація та міськвиконком вже підключені до електронних реєстрів.

– Набули чинності норми, які дозволяють отримувати дані органам державної влади, місцевого самоврядування, внутрішніх справ, прокуратури, служби безпеки, суддям, нотаріусам та адвокатам. Встановив порядок доступу Кабмін ще наприкінці 2014 року. Відтепер, якщо потрібна довідка, скажімо, про наявність чи відсутність об’єктів нерухомості у власності, людина не повинна нічого шукати і підтверджувати,  – пояснює Юрій.

Процедура отримання даних чиновниками безкоштовна. Запитувач повинен вказати підставу, на якій він бажає скористатися тою чи іншою інформацією. Програма електронна, тож є обов’язкові ідентифікатори – хто, як і чому запитував. У разі відмови пояснити причину запиту, держслужбовець не зможе переглянути електронну документацію.

– Наприклад, реєстраційні бази підприємців-банкрутів зараз безкоштовні. Це досить вигідно, особливо, коли укладаються господарські угоди з невідомими юридичними особами. Таким чином можна легко дізнатися, чи не перебуває підприємство у стані банкрутства і зменшити ризик неналежного виконання договірних зобов’язань,  – розповідає Круголь.

На цьому ж ресурсі замовляють електронні цифрові підписи. Цікаві послуги надають в рамках Електронного суду. З-поміж іншого, діє надсилання судових повісток у вигляді SMS. Активно останнім часом обговорюють новацію у реєстрації актів цивільного стану. На веб-порталі «Звернення у сфері державної реєстрації актів цивільного стану» після реєстрації та заповнення заяви, бажаючі можуть записатися у зручний для себе час в РАЦС та оплатити послуги відділу реєстрації. Але вінничани не поспішають користуватися цією послугою. Точніше, не у всіх виходить, бо процедура складна. Працівниця міського відділу РАЦСу Ольга Романченко розповіла, що сервіс у нас доступний ще з жовтня. Але намагалися записатися на реєстрацію шлюбу через інтернет лише шестеро людей: четверо - у листопаді і двоє - в грудні.

– Ні в кого не вийшло поки що подати заяву онлайн. Різні проблеми були: то квитанція оформлена неправильно, то немає цифрового підпису, то в людини банально вдома немає сканера, а він у цій процедурі потрібен. Зрештою, до нас треба буде приходити, навіть якщо електронна реєстрація пройде вдало. Свідоцтво про шлюб видається особисто. Тож зараз вінничани воліють оформлювати шлюб у звичному режимі, інакше ще просто не пристосувалися, – каже Ольга.

“Обскакали” всю Україну. Моніторинг впровадження електронного урядування в 125 найбільших українських містах показав, що Вінниця – лідер з документообігу онлайн.

Неурядові організації, серед яких «Подільська агенція регіонального розвитку», Асоціація міст України, асоціація «Міста електронного врядування України», «Європейський діалог» та Громадянська мережа «Опора», перевіряли органи місцевого самоврядування на предмет ефективності сайтів міських рад, функціонування електронного обігу документів та діяльності щодо надання адмінпослуг впродовж 2015 року.

– Із усіх досліджуваних міст лише 47 використовують систему електронного документообігу. А 16 міст ще на стадії підготовки до її впровадження,  – каже директор муніципально-громадського центру електронного самоврядування Оксана Гречко.

Експерти виявили, що Вінниця втілює електронне управління на 89%. Наздоганяє нас Київ (87%) та Дніпропетровськ (70%). Також ми перші в Україні за показниками розвитку електронного документообігу та покращення у наданні адмінпослуг. Про це стало відомо на прес-конференції в прес-центру УНІАН, що відбулася 15 грудня.

А двома тижнями раніше у Вінницькому центрі «iHub» презентували проект «Електронна Вінниччина». Це програма інформатизації, суть якої в тому, що всі документи між обласними та районними адміністраціями повинні передаватися та в подальшому оброблятися в електронному вигляді. Передбачається, що понад 20 послуг для громадян та бізнесу, а також десять – у сфері освіти, медицини та ЖКГ надаватимуться в електронній формі. Проект реалізовуватимуть у 2016-2018 роках.

– Програма допоможе позбутися корупційного елементу та покращити екологічну ситуацію, адже не треба буде друкувати купи паперів. Це і частину бюджетних коштів заощадить, – сказав перший заступник голови облдержадміністрації Андрій Гижко.

Сайт міськради в поміч. Вінничани вже користуються багатьма благами е-самоврядування. На сайті Вінницької міської ради можна:

  • Відстежити чергу до усіх чотирьох центрів надання адміністративних послуг у режимі реального часу. Є можливість перегляду деталізованої статистики по кожному відділенню та кількості виконаних та невиконаних завдань.

  • Переглянути усі рішення виконавчого комітету, міської ради та розпорядження міського голови. Доступний архів і за минулі роки.

  • Ознайомитися з інформацією про державні закупівлі виконкому та бюджетом міста.

  • Проконсультуватися з приводу діяльності міськвиконкому у чаті “Цілодобова варта”: оператор чату отримує ваше повідомлення і одразу ж надає відповідь.

  • Створити електронну петицію та звернутися до представника місцевої влади.

  • Переглянути мапу звернень громадян з різних питань; дізнатися, скільки їх, і що вже в обробці.

  • Зареєструватися в персональному кабінеті. Це дозволить записатися до електронної черги, дистанційно замовити послугу, перевірити стан свого звернення.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити

Коментарі

Оголошення
live comments feed...