
17:19, 29 травня 2015 р.
Недореформа чи байдужість? Як отримати медичну допомогу у Гайсині
У 2011 році Вінниччина стала одним із чотирьох пілотних регіонів реформування медицини. Відтак і гайсинчани були змушені звикати до нововведень. Експеримент мав тривати до 1 січня 2014 року. Після чого підбили б підсумки й розробили закон, за яким реформа проводилася б уже по всій країні. Ось і весна 2015-го… Схоже, нова влада про це забула. Тепер її пріоритетом на чолі з грузинським міністром охорони здоров’я України Олександром Квіташвілі стала реформа страхової (платної) медицини.
Тож і виникають час від часу конфлікти між медиками і пацієнтами. Недореформування впливає як на одних, так і на інших. З наріканням на персонал приймального відділення райлікарні до нашої редакції звернулась гайсинчанка Валентина Панчук. До Валентини Гаврилівни на гостини приїхала сестра з Житомирщини - Катерина Дуб. Після Проводів, зранку, Катерині Василівні стало зле. Відчувала, що проблема з артеріальним тиском, однак не мала змоги його зміряти, та була можливість під’їхати автомобілем до лікарні. Близько восьмої ранку 20 квітня сестри зайшли в приймальне відділення екстреної медичної допомоги. Жінці погіршало, та їх попросили зачекати, бо якраз була робоча п’ятихвилинка. Пройшов деякий час, а на них ніхто не звертав уваги… І от, після словесної перепалки тиск все-таки зміряли - 100/160 мм рт. ст. Сестри вийшли на вулицю, де Катерина Василівна прийняла пігулку, та все марно - відчувала себе погано. Так і пробули в очікуванні на подвір’ї хвилин 50. За цей час медперсонал кілька разів виходив і бачив їх, однак жоден навіть не підійшов і не поцікавився станом здоров’я жінки. Зібравшись із силами, сестри вирішили вже піти. Проходячи повз станцію швидкої медичної допомоги, із сподіваннями на кращий прийом, зайшли ще й туди. Там їх вислухали, ще раз поміряли тиск (який вже був 90/170 мм рт. ст.), допомогли, хоча й казали, що цим вони не повинні займатися. Після таких пригод Катерина Дуб, яка, до речі, працює в лікарні м. Овруча, була просто шокована гайсинськими медичними послугами.
І такі випадки непоодинокі. Скарг на обслуговування в медичних закладах вистачає.
У свою чергу медсестри приймального відділення екстреної медичної допомоги розповідають про реалії, з якими стикаються щодня. Вони розуміють пацієнтів, які випробовують на собі нову систему обслуговування. Та й самі нарікають на свою завантаженість, коли, наприклад, у черзі до приймального відділення 100 пацієнтів, а в цей же час в амбулаторії жодного. Хоча, щоб поміряти той самий тиск, варто піти в поліклініку. Був випадок, коли лікар піднявся на консультацію в інше відділення, а в приймальню звернувся пацієнт із тиском і вимагав, аби йому негайно дали якийсь укол. І ніякі доводи, щоб зачекати на лікаря 10 хвилин, на людину не діяли. Медсестри нагадують, що не мають права давати будь-які пігулки (хоча і знають які) без лікарського призначення. Та пацієнти трапляються різні, отож, і виникають суперечки. Було б добре, аби сімейні лікарі пояснювали своїм пацієнтам, куди краще звертатись і за чим.
Виходить, реформу, що розпочали 2011 року, пустили у вільне плавання. Механізм завели, от він і працює. І нічого, що не в той бік чи повільно обертається. Добре, що хоча б якісні ремонти в приміщеннях лікарні зроблені, відзначають медсестри.
- Звісно, якщо людина звернеться до нас, ми зміряємо тиск, - розповідає головний лікар гайсинської станції швидкої медичної допомоги Юрій Звенигородський. - Але якщо всі бригади на викликах, то хто це зробить? Пацієнта, який не потребує екстреної медичної допомоги, направляємо ми або ж диспетчер у кабінет поліклініки. І хоча з нас згідно з наказом знято функцію «ведення прийому», ми, наприклад, можемо оглянути пацієнта в кареті швидкої допомоги, де є все необхідне.
Згідно з пунктом 5 Порядку медичного обслуговування громадян центрами первинної медичної (медико-санітарної) допомоги (далі - ПМСД) передбачено, що надання допомоги за невідкладними показаннями здійснюється в робочі години амбулаторії, медичного пункту без попереднього запису, поза чергою незалежно від прикріплення пацієнта до закладу ПМСД. У позаробочий час невідкладну допомогу надає служба швидкої медичної допомоги.
Отже, щоб поміряти тиск, найперше зверніться в каб.№5 на першому поверсі ПМСД (амбулаторія). Тільки пам’ятайте про робочий графік з 8:00 до 16:12 год., обід з 12:00 до 12:30 год., а також вихідні - субота та неділя. До речі, після 16:00 і до 20:00 години в поліклініці є черговий лікар. Якщо ваш випадок екстрений, то одразу йдіть на станцію швидкої медичної допомоги або ж в приймальне відділення невідкладної. Вони працюють цілодобово, без вихідних. У такий спосіб ви зможете рівномірно розподілити роботу медпрацівників, а з цим і зменшити виникнення непорозумінь і скандалів.
Недарма ж майбутні цілителі Клятвою лікаря обіцяють «надавати медичну допомогу всім, хто її потребує». І це життєво важлива аксіома нашої з вами дійсності. Головне, щоб ми самі не спотворювали реальність.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
Що очікує Україну до вступу в ЄС і як набуття членства вплине на кожного українця
Партнерський матеріал
11:00
5 грудня
Тепло починається з тих, хто не проходить повз – допоможіть тисячам хвостиків пережити зиму
Новини компаній
15:00
4 грудня
12:24
4 грудня
17:00
3 грудня
Авто під викуп для таксі у Вінниці: умови, заробіток та переваги співпраці з автопарком G Car
Новини компаній
15:00
3 грудня
ТОП новини
Оголошення
09:24, 29 листопада
09:24, 29 листопада
09:24, 29 листопада
09:24, 29 листопада
09:24, 29 листопада

Коментарі